Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

У продажу з'явився пристрій Malossi Automatique Chambre System induction (MACSI), його ще називають паливним компенсатором. Інструкція обіцяє, що воно зменшить, а то й зовсім виключить «провали» при різкому відкритті дросельної заслінки у 2-тактних двигунів. Встановлюється система легко і швидко - за 5-30 хвилин,в залежності від конструкції скутера. Заманливо?

MACSI в зборі

MACSI в зборі

По конструкції воно являє собою гумовий сильфон (циліндр з гофрованої циліндричної частиною), всередину якого вставлена ​​тарованих пружина. В одному з його донишек штуцер, його слід з'єднати шлангом з впускним патрубком двигуна. Інструкція пропонує два варіанти під'єднання.

Будова MACSI

Будова MACSI: 1 - пружина; 2 - хомут; 3 - кришка; 4 - упор пружини в сильфоні; 5 - сильфон

Перший. Якщо скутер або мопед обладнані паливним краником з вакуумним керуванням, то можна підключитися до його шлангу. Або скористатися яким-небудь вільним штуцером на впускному колекторі. Головне - щоб його внутрішній діаметр був не меншим 3 мм (штуцер, керуючий масляним насосом, не підійде: його отвір менше). Штатну трубку вакуумного приводу потрібно розрізати і вставити в розрив Y-образного трійника з набору. А ыншого трійника під'єднати шланг, що йде до MACSI. Бажано, щоб всі трубки були якомога коротше - їх надлишкова довжина погіршить роботу як MACSI, так і пристрою, в керуючий шланг якого врізаний трійник. Розташувати гумовий сильфон потрібно так, щоб він виявився подалі від нагрітих частин двигуна, а також від рухомих деталей, які можуть перетерти гуму. Крім того, інструкція попереджає, що після установки пристрою може знадобитися додаткове регулювання карбюратора - знадобиться більший головний паливний жиклер

Другий варіант призначений для тих апаратів, у яких у впускному колекторі немає штуцера, придатного для під'єднання MACSI. Потрібно просвердлити в колекторі отвір діаметром 7 мм і нарізати різьбу М8х1. У отвір для гвинта вкрутити штуцер з набору і з'єднати його трубкою з сильфоном. Цим же штуцером слід скористатися в тому випадку, якщо у мотора вашого скутера впускний колектор виготовлений з гуми. Проткніть його стінку, вставте штуцер і закріпіть його зсередини гайкою. Вимоги до довжини шланга і розміщенню сильфона ті ж, що і в першому варіанті.

В комплект MACSI входять

В комплект MACSI входять: 1 - кріплення; 2 - хомути; 3 - штуцер; 4 - трійник; 5 - шланги

Для експерименту ми взяли два скутера: Italjet Formula LC50 і Yamaha Aerox LC. Останній піддався тюнінгу, в результаті якого робочий об'єм його двигуна збільшився до 70 см3. Наскільки зросла його потужність, ми не знали. От і перевіримо. Експеримент з форсованим двигуном нам був цікавий ще й тому, що на нього встановили карбюратор з дифузором більшого розміру. Тому падіння розрідження при різкому підйомі дросельної заслінки тут буде ще більше. Значить, ефект від установки MACSI повинен бути ще вище.

Обидва скутера обладнані краниками з пневмоприводом, і ми діяли за першим варіантом - врізали трійники в їх шланги. Прокаталися. Italjet став трохи жвавіше відгукуватися на відкриття дроселя.
A Yamaha ... Її реакція була абсолютно незрозумілою.

Підключення MACSI

Підключення MACSI в розрив шланга вакуумного приводу бензокраніка (зліва) або до штуцера, врізаному у впускний колектор (вгорі)

І ми вирушили на динамометричний стенд: не здатний на емоційні сплески, тільки він і здатний точно показати, що є що, реєструючи потужність не на колінвалі, а на колесі. Правда, установка пристосована для мотоциклів з механічною коробкою передач, в цьому випадку частоти обертання колінвала і ведучого колеса жорстко пов'язані. Трансмісії скутерів не дозволили отримати характеристики двигунів в чистому вигляді.

На графіках отримали результати, близькі до реальної їзді. Ну що ж, для скутеристів це навіть наочніше.

Установка MACSI на скутерах

Установка MACSI на скутерах: Italjet Формула LC50 (зверху) і Yamaha Aerox LC (внизу)

Ми вимірювали потужність при розгоні з місця і з 30 км/год, а також стежили, як вона змінюється протягом часу, за який скутер розвивав максимальну швидкість. Перевірили кожен скутер спочатку без MACSI, а потім з нею.

Першим на динамометричний стенд встановили Italjet Formula LC50. Коли швидкість досягла 50 км/год, на кривій потужності з'явилася сходинка, за якою послідував частокіл дрібних сплесків і провалів. Механіки тут же оголосили, що свічка нікуди не годна, а заодно розкритикували і роботу комутатора. Міняти прилади запалювання не стали - просто встановили MACSI. Яким же було наше здивування (треба сказати, приємне), коли крива вирівнялася, провали зникли, а «сходинка» стала зовсім маленькою. Як видно з графіків, максимальна потужність склала 3,2 кВт (4,4 к.с.) при всіх вимірах, крім розгону з місця з MACSI. В цьому режимі вона зменшилася майже у всьому діапазоні швидкостей на 0,2 кВт (0,27 к.с.). Але час, за який варіатор виводив мотор на режим максимальної потужності,практично не змінилося. Максимальна швидкість і час, за який скутер її розвинув, - теж. Що ж, позитивний ефект очевидний, хоча і не такий, яким його розраховували побачити. Принаймні, видно, що пристрій працює.

Устройство MACSI. Yamaha Aerox LC     Устройство MACSI. Yamaha Aerox LC

Ефект від роботи MACSI на Yamaha Aerox LC був незрівнянно більшим. При старті з місця прилад відзначив збільшення максимальної потужності з 6,4 кВт (8,7 к.с.) до 6,6 кВт (9 л.с.), але при розгоні з 30 км/год її пік став менше - 6,1 кВт (8,3 к.с.) проти 6,3 кВт (8,6 к.с.). При цьому «збунтувалася» трансмісія.Будучи ретельно налаштованої для роботи з цим форсованим мотором, вона ніяк не могла підлаштуватися під його нові характеристики. Без сильфона при старті з місця варіатор виводив мотор на режим максимальної потужності вже при 58 км/год. Тепер же він це зробив при бб км/год.При замірах з різким відкриттям дроселя на 30 км/год отримали зворотний ефект: потужність з MACSI росла набагато швидше і досягла максимуму при 46 км/год, в той час як без нього тільки при 58 км/год. Ми очікували побачити прибавку потужності на початку набору швидкості при розгоні як з місця, так і з 30 км/год. Але при обох замірах вона, навпаки, знизилася. Зменшилася вона і при розгоні з 30 км/год після 60 км/год, але при розгоні з місця ми отримали прибавку після 65 км/год.

Чудеса! Втім, їм є пояснення. В першу чергу, врахуємо те, що будь форсований двигун набагато примхливіше такого ж штатного. І будь-яке, нехай мінімальна зміна регулювань, яке штатний двигун і не помітить,може викликати у його тюнінгованих побратима абсолютно неадекватну реакцію. А то і ввергнути в шок.

Результати випробувань MACSI

Результати випробувань MACSI на скутерах Italjet Formula LC50 в штатному виконанні (зліва) і форсованої Yamaha Aerox LC (справа). На верхніх графіках показано, як змінювалася потужність в залежності від швидкості скутера при старті з місця з повністю відкритою дросельною заслінкою, а нижні показують,що відбувалося при різкому відкритті дроселя на швидкості 30 км/год. Синій колір - без MACSI, червоний - з MACSI

Що й сталося. По-перше, в інструкції говорилося, що після установки цього пристрою може знадобитися додаткове регулювання карбюратора - щоб збагатити суміш. Ми ж, для чистоти експерименту, тільки встановлювали пристрій, але залишали всі регулювання без змін. По-друге, форсований мотор в порівнянні зі стандартним працює в більш вузькому діапазоні оборотів колінчастого валу. Значить, регулювання варіатора і відцентрового зчеплення повинні бути точніше. Трохи змінилася характеристика двигуна - перенастроювати трансмісію заново.

Для тих, хто чекав від нас поради на предмет купувати чи не купувати: однозначної відповіді дати не беремося. І ось чому. Якщо скутер в штатному виконанні, то установка MACSI трохи поліпшить роботу його двигуна - отримаєте, швидше за все, невелику економію палива. А ось тюнінгованний мотор може відреагувати як завгодно! І тоді знадобляться час, бажання і, на жаль, гроші на доведення движка. Перенастроївши карбюратор (а може бути, і кут випередження запалювання), потрібно домогтися стабільної роботи двигуна на всіх режимах. Після цього прибавка в 0,8 к.с., яку ми отримали, швидше за все, «розтягнеться» і в сторону низьких оборотів. А потім знадобиться підрегулювати відцентрове зчеплення і варіатор (підібрати важки і пружинки), щоб трансмісія допомогла мотору «показати себе з кращого боку» ... Важкувато? Той, хто вже займався тюнінгом двигуна, підтвердить: самі по собі додаткові к. с. не подарок небес - за них доводиться боротися.

Italjet Formula LC50

Читайте також:

>
Категорія: Тюнинг скутера своими руками - Тюнінг китайских японских скутерів, фото | Додав: ()
Переглядів: 2441 | Теги: карбюратор, Швидкість, Yamaha, ремонт, мотор, варіатор, Italijet, malossi, тюнинг, бензин | Рейтинг: 0.0/0