Головна » Все про скутери » Тюнинг скутера своими руками - Тюнінг китайских японских скутерів, фото |
У продажу з'явився пристрій Malossi Automatique Chambre System induction (MACSI), його ще називають паливним компенсатором. Інструкція обіцяє, що воно зменшить, а то й зовсім виключить «провали» при різкому відкритті дросельної заслінки у 2-тактних двигунів. Встановлюється система легко і швидко - за 5-30 хвилин,в залежності від конструкції скутера. Заманливо? MACSI в зборі По конструкції воно являє собою гумовий сильфон (циліндр з гофрованої циліндричної частиною), всередину якого вставлена тарованих пружина. В одному з його донишек штуцер, його слід з'єднати шлангом з впускним патрубком двигуна. Інструкція пропонує два варіанти під'єднання. Будова MACSI: 1 - пружина; 2 - хомут; 3 - кришка; 4 - упор пружини в сильфоні; 5 - сильфон Перший. Якщо скутер або мопед обладнані паливним краником з вакуумним керуванням, то можна підключитися до його шлангу. Або скористатися яким-небудь вільним штуцером на впускному колекторі. Головне - щоб його внутрішній діаметр був не меншим 3 мм (штуцер, керуючий масляним насосом, не підійде: його отвір менше). Штатну трубку вакуумного приводу потрібно розрізати і вставити в розрив Y-образного трійника з набору. А ыншого трійника під'єднати шланг, що йде до MACSI. Бажано, щоб всі трубки були якомога коротше - їх надлишкова довжина погіршить роботу як MACSI, так і пристрою, в керуючий шланг якого врізаний трійник. Розташувати гумовий сильфон потрібно так, щоб він виявився подалі від нагрітих частин двигуна, а також від рухомих деталей, які можуть перетерти гуму. Крім того, інструкція попереджає, що після установки пристрою може знадобитися додаткове регулювання карбюратора - знадобиться більший головний паливний жиклер Другий варіант призначений для тих апаратів, у яких у впускному колекторі немає штуцера, придатного для під'єднання MACSI. Потрібно просвердлити в колекторі отвір діаметром 7 мм і нарізати різьбу М8х1. У отвір для гвинта вкрутити штуцер з набору і з'єднати його трубкою з сильфоном. Цим же штуцером слід скористатися в тому випадку, якщо у мотора вашого скутера впускний колектор виготовлений з гуми. Проткніть його стінку, вставте штуцер і закріпіть його зсередини гайкою. Вимоги до довжини шланга і розміщенню сильфона ті ж, що і в першому варіанті. В комплект MACSI входять: 1 - кріплення; 2 - хомути; 3 - штуцер; 4 - трійник; 5 - шланги Для експерименту ми взяли два скутера: Italjet Formula LC50 і Yamaha Aerox LC. Останній піддався тюнінгу, в результаті якого робочий об'єм його двигуна збільшився до 70 см3. Наскільки зросла його потужність, ми не знали. От і перевіримо. Експеримент з форсованим двигуном нам був цікавий ще й тому, що на нього встановили карбюратор з дифузором більшого розміру. Тому падіння розрідження при різкому підйомі дросельної заслінки тут буде ще більше. Значить, ефект від установки MACSI повинен бути ще вище. Обидва скутера обладнані краниками з пневмоприводом, і ми діяли за першим варіантом - врізали трійники в їх шланги. Прокаталися. Italjet став трохи жвавіше відгукуватися на відкриття дроселя. Підключення MACSI в розрив шланга вакуумного приводу бензокраніка (зліва) або до штуцера, врізаному у впускний колектор (вгорі) І ми вирушили на динамометричний стенд: не здатний на емоційні сплески, тільки він і здатний точно показати, що є що, реєструючи потужність не на колінвалі, а на колесі. Правда, установка пристосована для мотоциклів з механічною коробкою передач, в цьому випадку частоти обертання колінвала і ведучого колеса жорстко пов'язані. Трансмісії скутерів не дозволили отримати характеристики двигунів в чистому вигляді. На графіках отримали результати, близькі до реальної їзді. Ну що ж, для скутеристів це навіть наочніше. Установка MACSI на скутерах: Italjet Формула LC50 (зверху) і Yamaha Aerox LC (внизу) Ми вимірювали потужність при розгоні з місця і з 30 км/год, а також стежили, як вона змінюється протягом часу, за який скутер розвивав максимальну швидкість. Перевірили кожен скутер спочатку без MACSI, а потім з нею. Першим на динамометричний стенд встановили Italjet Formula LC50. Коли швидкість досягла 50 км/год, на кривій потужності з'явилася сходинка, за якою послідував частокіл дрібних сплесків і провалів. Механіки тут же оголосили, що свічка нікуди не годна, а заодно розкритикували і роботу комутатора. Міняти прилади запалювання не стали - просто встановили MACSI. Яким же було наше здивування (треба сказати, приємне), коли крива вирівнялася, провали зникли, а «сходинка» стала зовсім маленькою. Як видно з графіків, максимальна потужність склала 3,2 кВт (4,4 к.с.) при всіх вимірах, крім розгону з місця з MACSI. В цьому режимі вона зменшилася майже у всьому діапазоні швидкостей на 0,2 кВт (0,27 к.с.). Але час, за який варіатор виводив мотор на режим максимальної потужності,практично не змінилося. Максимальна швидкість і час, за який скутер її розвинув, - теж. Що ж, позитивний ефект очевидний, хоча і не такий, яким його розраховували побачити. Принаймні, видно, що пристрій працює.
Ефект від роботи MACSI на Yamaha Aerox LC був незрівнянно більшим. При старті з місця прилад відзначив збільшення максимальної потужності з 6,4 кВт (8,7 к.с.) до 6,6 кВт (9 л.с.), але при розгоні з 30 км/год її пік став менше - 6,1 кВт (8,3 к.с.) проти 6,3 кВт (8,6 к.с.). При цьому «збунтувалася» трансмісія.Будучи ретельно налаштованої для роботи з цим форсованим мотором, вона ніяк не могла підлаштуватися під його нові характеристики. Без сильфона при старті з місця варіатор виводив мотор на режим максимальної потужності вже при 58 км/год. Тепер же він це зробив при бб км/год.При замірах з різким відкриттям дроселя на 30 км/год отримали зворотний ефект: потужність з MACSI росла набагато швидше і досягла максимуму при 46 км/год, в той час як без нього тільки при 58 км/год. Ми очікували побачити прибавку потужності на початку набору швидкості при розгоні як з місця, так і з 30 км/год. Але при обох замірах вона, навпаки, знизилася. Зменшилася вона і при розгоні з 30 км/год після 60 км/год, але при розгоні з місця ми отримали прибавку після 65 км/год. Чудеса! Втім, їм є пояснення. В першу чергу, врахуємо те, що будь форсований двигун набагато примхливіше такого ж штатного. І будь-яке, нехай мінімальна зміна регулювань, яке штатний двигун і не помітить,може викликати у його тюнінгованих побратима абсолютно неадекватну реакцію. А то і ввергнути в шок. Результати випробувань MACSI на скутерах Italjet Formula LC50 в штатному виконанні (зліва) і форсованої Yamaha Aerox LC (справа). На верхніх графіках показано, як змінювалася потужність в залежності від швидкості скутера при старті з місця з повністю відкритою дросельною заслінкою, а нижні показують,що відбувалося при різкому відкритті дроселя на швидкості 30 км/год. Синій колір - без MACSI, червоний - з MACSI Що й сталося. По-перше, в інструкції говорилося, що після установки цього пристрою може знадобитися додаткове регулювання карбюратора - щоб збагатити суміш. Ми ж, для чистоти експерименту, тільки встановлювали пристрій, але залишали всі регулювання без змін. По-друге, форсований мотор в порівнянні зі стандартним працює в більш вузькому діапазоні оборотів колінчастого валу. Значить, регулювання варіатора і відцентрового зчеплення повинні бути точніше. Трохи змінилася характеристика двигуна - перенастроювати трансмісію заново. Для тих, хто чекав від нас поради на предмет купувати чи не купувати: однозначної відповіді дати не беремося. І ось чому. Якщо скутер в штатному виконанні, то установка MACSI трохи поліпшить роботу його двигуна - отримаєте, швидше за все, невелику економію палива. А ось тюнінгованний мотор може відреагувати як завгодно! І тоді знадобляться час, бажання і, на жаль, гроші на доведення движка. Перенастроївши карбюратор (а може бути, і кут випередження запалювання), потрібно домогтися стабільної роботи двигуна на всіх режимах. Після цього прибавка в 0,8 к.с., яку ми отримали, швидше за все, «розтягнеться» і в сторону низьких оборотів. А потім знадобиться підрегулювати відцентрове зчеплення і варіатор (підібрати важки і пружинки), щоб трансмісія допомогла мотору «показати себе з кращого боку» ... Важкувато? Той, хто вже займався тюнінгом двигуна, підтвердить: самі по собі додаткові к. с. не подарок небес - за них доводиться боротися. Читайте також:
>
| |
Переглядів: 2892 | | |