Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

Якщо мотор «табуретки» раптом затих, проведіть перевірку № 1: в баку є бензин? Коли є, шукайте «засідку» в системі запалювання. Завжди хочеться вірити в найпростіше - «вмерла» свічка. Звідси перевірка № 2: встановіть робочу свічку, проверніть мотор електростартером або кіком. Движок завівся? Винна вона. Не запрацював? Шукайте далі. Спробуємо оживити скутер ВМ Galaxy, його електросхема - типова для апаратів цього класу (відмінності тільки в Suzuki Sepia).

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Схема системи запалювання скутера: 1 - замок запалювання; 2 - комутатор; 3 - котушка запалювання; 4 - ковпачок свічки; 5 - свічка; 6 - високовольтна обмотка; 7 - ротор генератора; 8 - датчик.

Зніміть пластик, розшукайте елементи системи запалювання.

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Щоб дістатися до замку запалювання, зніміть цю деталь облицювання.

Комутатор знайти нескладно: це невелика пластмасова коробочка з роз'ємом, куди підходять 5 або 6 проводів з ізоляцією різних забарвлень. Виявити котушку запалювання ще простіше: до неї від свічки запалювання веде високовольтний провід (він товстіший інших). Електромагнітний датчик і генератор розташовані в двигуні, але перевірити їх працездатність можна і без його розбирання.

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Пристрій з масивним радіатором - регулятор напруги. До системи запалювання він відношення не має.

Уявіть, як діє електросистема. Напруга надходить з генератора на комутатор і накопичується в конденсаторі. По сигналу електромагнітного датчика конденсатор миттєво розряджається на котушку запалювання. У ній напруга цього імпульсу підвищується до декількох тисяч вольт і по високовольтному проводу, через свічковий ковпачок, надходить на свічку. Від комутатора або датчика до замка запалювання підходить провід - він для того, щоб глушити двигун: коли замок вимкнений, провід замкнутий на «масу». Ваше завдання перевірити всі ці ланцюги.

Озбройтеся цифровим мультиметром, перемкніть на режим вимірювання опору. Переконайтеся, що двигун знаходиться в електричному контакті з рамою скутера. Потім визначте призначення проводів, що підходять до гнізда комутатора. Почніть з проводу «маси» (зазвичай він зеленого кольору) - між ним і рамою опір має дорівнювати нулю. До котушки запалювання підходять два дроти: один з'єднаний з «масою», другий йде на комутатор. Подивіться, якого кольору «комутаторні» (знайдете його в роз'ємі комутатора).

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Комутатор системи запалювання

Розберіть "дзьоб" скутера. Звільніть від захисного ковпачка замок запалювання. Виберіть серед проводів ті, що до нього підходять. Той, що збігається за забарвленням з одним з проводів на роз'ємі комутатора, і є «глушащий» провід. Залишається визначити призначення двох проводів - від живильної котушки генератора і від електромагнітного датчика.Чорний з червоною смугою, як правило, від датчика, інший - від живильної котушки. Щоб переконатися, що не помилилися, виміряйте опір між ними і «масою»: опір датчика в 2-3 рази більше, ніж у високовольтної обмотки генератора.

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Котушка запалювання. Опір її первинної обмотки має скласти 0,2-0,3 Ом.

Електросхема Suzuki Sepia відрізняється від описаної: у неї комутатор і котушка запалювання об'єднані в один корпус. Тут можна перевірити тільки дроти, що йдуть до нього, і опір обмотки генератора, яка одночасно є і датчиком.

Перевіряти вузли зручніше і надійніше, якщо станете вимірювати опір на клемах проводів, що йдуть до комутатора. Заодно перевірите і проводку: буває, що електроланцюг розірвана в ній. Якщо мультиметр показує, що опір одного з них дорівнює нескінченності, то, «рухаючись» вздовж нього, знайдете обрив.

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Опір між «масовими» проводами і «масою» має дорівнювати нулю.

«Рух» почніть зі свічкового ковпачка. Заглянувши в нього, переконайтеся, що пружинка, встановлена ​​на контакті, не загубилася, а сам ковпачок надівається на свічку з помітним зусиллям (якщо кріплення ненадійне, двигун працюватиме з перебоями). Ця деталь обов'язково повинна бути обладнана гумовим кільцем ущільнювача - інакше в сиру погоду іскра буде «тікати» на «масу».

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Опір «глушащого» проводу при включеному запаленні має залишатися на нулі, а при вимкненому - на «нескінченності».

Перевіряти вторинну обмотку простіше одночасно з інспекцією високовольтного дроту і свічкового ковпачка. Зніміть ковпачок зі свічки і перевірте опір між клемою, яка одягається на свічку, і «масою». У нас вийшло близько 7,5 Ом. Тепер від'єднайте ковпачок від проводу і визначте опір між провідником проводу та «масою» - повинно вийти близько 2,5 кОм. Отже, опір перешкодо-подавляючого резистора 5 кОм. Опір проводу має дорівнювати нулю.

Якщо знадобиться замінити високовольної провід, шукайте тільки той, що з металевою жилою. Автомобільний високоомний, що має волокнисту жилу з вуглецевим наповнювачем, тут непридатний!

Показник опору вторинної обмотки котушки - близько 2,5 кОм.

Тепер настала черга котушки запалювання. Тут потрібен цифровий вольтметр - опір первинної обмотки незначний, і стрілочний прилад не дасть точних даних. Перевірте опір між дротом, який йде до котушки, і «масою». Тут є особливість. Якщо замкнути щупи цифрового омметра, його свідчення зазвичай більше нуля. Запам'ятайте, скільки саме, і відніміть цю величину з показань при перевірці котушки. Різниця повинна дорівнювати 0,2-0,3 Ом - це і є опір первинної обмотки. З котушкою запалювання все в порядку? Йдемо далі.

Наступний етап - ланцюг «заглушки» мотора. Підключіть мультиметр до проводу, що йде від колодки комутатора до замка запалювання. Поверніть ключ запалювання: в положенні «вимкнено» прилад повинен показати нуль, в положенні «старт» - «нескінченність».

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Опір кола високовольтної обмотки генератора має бути близько 150 Ом.

Залишається перевірити стан електромагнітного датчика і живильної обмотки генератора. Знайдіть у роз'ємі комутатора чорний дріт з червоною смугою, виміряйте мультиметром його опір щодо «маси»: воно повинно скласти близько 500 Ом. Це датчик. Опір проводу живильної обмотки (в нашому випадку він синій з білою смужкою) - 150 -200 Ом. Якщо величина помітно менше, можливо, в живильній котушці сталося внутрішнє замикання. У цьому випадку вона вже не дасть достатньої напруги для іскри. Якщо залишилися сумніви в працездатності деталі, зверніться в майстерню: для демонтажу та діагностики генератора потрібно спеціальне обладнання. Спробуєте розібрати генератор своїми силами - можете його зламати.

Поиск неисправностей в системе зажигания скутеров

Перевірте стан свічкового ковпачка. Опір перешкодо-подавляючого резистора в ньому близько 5 кОм.

А тепер про те, як найпростіше знищити електрообладнання. Рано чи пізно на «літньому» скутері потрібно щось підварити. Пам'ятайте, якщо будете працювати електрозварюванням, навіть якщо потрібно всього лише щось «прихопити» або «поставити крапку», обов'язково від'єднайте комутатор і стабілізатор напруги - інакше їх угробите. Під час зварювання закріпіть «масу» зварювального апарату якомога ближче до місця зварювання. Врахуйте, силові агрегати більшості скутерів кріпляться до рами через сайлентблоки - вони не пропускають струм. Значить, струм піде по «масовим» дротах. А це смерті подібно: за кілька секунд зварювальний струм перетворити дроти в грудку «армованої» розплавленої пластмаси.

>
Категорія: Ремонт скутера своими руками - Ремонт двигателя пластика карбюратора скутеров | Додав: ()
Переглядів: 11210 | Рейтинг: 2.8/8