Головна » Все про скутери » Тюнинг скутера своими руками - Тюнінг китайских японских скутерів, фото |
Двигун 157QMJ 150cc досить розповсюджений тип двигунів, який зараз встановлюється на китайські скутери і є копією японського мотора Honda GY6. Характеристики і ресурс даного 4т двигуна дозволяють піддавати його тюнінгу. У цій статті Вашій увазі надається тюнінг мотора GY6 на прикладі скутера YIBEN YB150T-15, а саме збільшення об'єму поршневий з 150 кубів до 170cc. Варто підмітити, що модернізація скутера проводилася в Австралії, що вводить свої корективи в ціни на запчастини для тюнінгу. Так званий колгосп тут мінімізований, тюнінг можна називати буржуйським і скутеристам, які хочуть заощадити він не підійде. Маркетингове ім'я прототипу моторолера в Австралії - Ozooma 150 Maxx, випущений в 2007 році, втім, це не важливо, так як ці двигуни встановлюються на безліч моделей китайських кубатурних скутерів, наприклад Viper Storm 150. У власника мопеда відсутня необхідність переходу на більш потужну модель скутера з двигуном 250 кубиків. Мета апгрейда мотора від 150cc до 170cc полягає в тому, щоб додати трохи максимальної швидкості скутеру, приблизно до 100 км/год без їзди в рознос. Нетюнингований моторолер Yiben 150 може їхати приблизно 80 км/год на тривалій дистанції без ризику завдати шкоди силовому агрегату. Іншою метою було виконати всю цю модернізацію, не знімаючи двигун зі скутера. Які купити запчастини для тюнінгу 157QMJ4 х клапанна головка циліндра зі спортивним розподілвалом, що складається з нової головки, кришки головки, гумового ущільнювача, чотирьох довгих шпильок, металевої прокладки і великого ланцюга распредвала. Спортивний карбюратор 157QMJ CVK Racing 30mm в комплекті з 30 мм впускним колектором і прокладкою. Циліндр і поршень, діаметром 61 мм, в зборі з пальцем поршня, двома стопорними кільцями, 2 компресійними кільцями і маслоз'ємним кільцем з фіксаторами, а також паперовою прокладкою. За моїми підрахунками об'єм двигуна скутера до тюнінгу (з поршнем 57,4 мм і довжиною ходу 57,8 мм) дорівнює 149,63 см3, а після заміни поршня на 61 мм з тим же ходом - 169 см3. Розбирання двигуна 157qmj 150 кубівЯк Ви пам'ятаєте я поставив собі за мету розібрати поршневу 157qmj, не знімаючи сам силовий агрегат зі скутера. Отже, знімаємо килимок, сидіння, багажник (унітаз), пластик біля сидіння, а потім вихлопну трубу, залишивши на місці глушник. Раджу всі болти закручувати на місце, оскільки деякі з них різної довжини, а запам'ятати розташування кожного з них просто неможливо! Тепер знімаємо повітряний фільтр в зборі і карбюратором. До речі, фільтр ми теж замінимо, оскільки його пропускна спроможність буде недостатньою для кубатури 170cc. Замість нього ми встановимо червоний 38 мм UniFilter. Зняти 157 QMJ карбюратор легко, просто звільнити паливні шланги від затискачів, від'єднати трос дросельної заслінки і дроти пускового збагачувача. Стоковий карбюратор з 24 мм впускним патрубком ми також замінюємо. Двигун QMJ 157 закритий пластиковими кожухами - це дозволяє додатково циркулювати холодному потоку повітря і захищати мотор від бруду. Відгвинтивши кілька шурупів легко знімаємо пластмасу. Раджу кинути на підлогу старі ганчірки, які б вбирали краплі масла з двигуна, а також не дозволяли підніматися пилу. Робоче місце має бути чистим! Кришку з гумовою прокладкою головки циліндра 157 qmj gy6 ми знімаємо, відкрутивши чотири 8 мм болта. Шланг сапуна, який спочатку був приєднаний до повітряного фільтра, тепер ми під'єднаєм до нового маслоуловлювача (про це пізніше). Відвертаємо чотири гайки (12 мм) кріплення постелі распредвала, ГБЦ і циліндра. Акуратно знімаємо верхню частину постелі розподільного валу, утримуючи його. Перед тим, як зняти распредвал, відкручуємо кришечку регулювання натяжителя ланцюга і послаблюємо сам натягувач (маленькою плоскою викруткою за годинниковою стрілкою) і знімаємо ланцюг ГРМ з зірки розподільного валу. Відкручуємо два болта і знімаємо натягувач. Для того, щоб зняти ГБЦ 157QMJ потрібно відгвинтити ще два 8 мм болта. Обережно знімаємо ГБЦ. Знімаємо циліндр зі шпильок. Металева прокладка повторному використанню не підлягає. Тоненькими плоскогубцями видаляємо стопорне кільце пальця поршня і знімаємо поршень і шатун. З-за більшої висоти 4 х клапанної головки блоку циліндрів, потрібно замінити і 4 шпильки, на яких скручуються ЦПГ і ГБЦ. Як правильно поставити шпильки циліндра 157qmj? Оригінальні шпильки викручуються з допомогою двох гайок, закручених на шпильку. Відкручувати треба нижню гайку проти годинникової стрілки. Загвинчуючи нові шпильки, змастіть різьблення синім герметиком. Два болта з правої сторони двигуна, які кріплять циліндр, замінювати не обов'язково. Збирання мотора 157QMJУстановка прокладок і кілецьНайбільш важливою частиною збирання було переконатися, що прокладки та кільця були правильно вирівняно. Зверніть увагу на канал в циліндрі - встановіть прокладку, не перекриваючи цей канал, оскільки він дає можливість змащення маслом голови циліндра. Прокладки були оброблені спеціальним герметиком Hylomar, який забезпечує гарне ущільнення і запобігає витоку моторного масла. Компресійні кільця поршня мають позначення (Т1 - верхнє, Т2 - нижня), якими їх потрібно встановлювати до верху. Нижні три кільця (без позначень) утворюють маслоз'ємне кільце - хвилясте кільце, затиснуте між двома металевими кільцями. Всі три кільця потрібно розмістити так, щоб розриви між ними знаходилися на відстані 120º. Цього можна досягти, умовно поділивши поршень на три рівних частини (приблизно, як буква Y). Головне забезпечити, щоб жоден з прогалин кілець не збігався один з іншим, для запобігання витоку компресії і масла. Тепер потрібно акуратно встановити поршень разом з кільцями в циліндр. Раджу змастити внутрішню поверхню циліндра невеликою кількістю масла. Змащуємо паперову прокладку герметиком за 30 хвилин до установки, поєднуємо з отворами і каналами і встановлюємо циліндр на шпильки. Переконайтеся, що поршень встановлений позначенням IN до впускного колектора. Після того, як отвір у поршні під палець і отвір в шатуні збіглися, встановлюємо один шплінт в поршень, а з іншого боку просуваємо палець поршня, до моменту, коли він упреться в стопорне кільце. Потім встановлюємо другий шплінт. Потрібно ретельно перевірити, що стопорні кільця надійно сіли в канавки на поршні - тут не варто ризикувати! Рекомендую спочатку змастити палець поршня моторним маслом. Переконавшись в тому, що все встановлено у відповідності з вимогами, описаними вище, пропихаєм ланцюг ГРМ через віконце в циліндрі. Утримуючи циліндр, переконайтеся в тому, що поршень переміщається в циліндрі вільно і без заїдання (для цього проверніть колінвал рукою за колокол генератора). Раджу встановити поршень у верхню мертву точку і подивитися, чи збігається мітка Т на колоколі генератора з виступом на двигуні. Якщо не збігається - намалюйте маркером нову мітку і надалі користуйтеся нею. В даному випадку мітка не збігається з ВМТ. Установка нової ланцюга ГРМЛанцюг распредвала необхідно замінити, тому що стоковий вже закороткий. Як Ви пам'ятаєте довгий ланцюг газорозподільного механізму йшов у комплекті для тюнінга двигуна. Для того щоб замінити ланцюг, не розбираючи мотор повністю, треба розділити ланки старого і нового ланцюга, а потім з'єднати два ланцюги. Потім акуратненько прокручуємо колінвал до того моменту, поки новий ланцюг виявиться на поверхні. Від'єднуємо короткий ланцюг і з'єднуємо ланки тюнінгованого ланцюга. Одягаємо ГБЦ на чотири шпильки (не забуваючи про металеву прокладку і 2 направляючі втулки), пропихаючи ланцюг у вікно головки. Тепер встановлюємо поршень в ВМТ, а розподвал так, щоб два маленькі отвори були паралельні стінці голови циліндра, а великий отвір розташовувався зверху, як на малюнку. Одягаємо ланцюг на зірку ГРМ і загвинчуємо два болта кріплення ГБЦ і циліндра. Саме час одягти верхню частину постелі распредвала і закріпити це все чотирма гайками з шайбами. Гайки на шпилька потрібно закручувати в діагональному порядку. Змащуємо прокладку натяжителя герметиком. Перед установкою натяжителя ланцюга потрібно завести його повністю до відмови за годинниковою стрілкою (маленькою плоскою викруткою), у такому вигляді встановлюємо і загвинчуємо два болта кріплення натяжителя ланцюга. Потім акуратно відпускаємо викрутку. Не забуваємо закрутити пробку натяжителя, щоб уникнути втрати компресії і масла. Регулювання клапанів 157QMJВстановлюємо маховик генератора і распредвал у верхню мертву точку, беремо набір щупів і регулюємо зазор клапанів по 0,05 - 0,1 мм на кожен клапан. Закручуємо контргайки ключем на 9 і знову перевіряємо зазори. Якщо зазори клапанів зменшилися - проводимо процедуру знову. Свічка запалювання GY 6До тюнінгу скутера на моєму двигуні GY 6 була встановлена свічка типу NGK C7HSA і я вирішив замінити її на NGK IRIDIUM IV CR8EIX, яка підходить ідеально, оскільки є більш "холодною" і краще підходить для бензину, яким я заправляю свій мопед (98 BP Premium Unleaded). МаслоуловлювачПісля установки нової прокладки на випускному тракті, вихлопної труби, пластикового кожуха двигуна і карбюратора прийшов час подумати про розміщення маслоуловлювача. Благо розмістити його є де - повітряний фільтр ми тепер встановлювати не будемо. Один кінець маслоуловителя з'єднуємо з допомогою 1/4" паливного шланга з сапуном (кришкою ГБЦ), а інший приєднується замість щупа, що дозволяє парам масла повертатися назад у картер двигуна. Весь блок маслоуловителя поміщається за передній пластик і доступний при піднятті сидіння скутера. Карбюратор і повітряний фільтр скутераІноді дратує неякісна гума паливних шлангів, які тріскают і викликають витік. Для посадки нового карбюратора на впускний патрубок довелося приєднати його з допомогою 32 мм промислового шланга і двох затискачів. Та ж історія і з впуском повітря: для установки уніфільтра можна купити гумовий шланг 42 мм і затиск. Повітряний фільтр Unifilter я вибрав завдовжки 100 мм з діаметром 38 мм Перед його установкою необхідно змастити фільтр спеціальним просоченням або маслом. Детальніше почитайте в статті Обслуговування поролону повітряного фільтра. Даний фільтр нульового опору є ідеальним рішенням, оскільки забезпечує максимальний потік повітря і мінімальне забруднення (знаходиться відразу поверх крила колеса). Остаточна збірка і обкатка після тюнінгу скутераЯ радий повідомити, що не виявлено жодних відсутніх гайок і болтів, крім тих що залишилися від невстановленого повітряного фільтра. Після складання звук роботи двигуна GY6 157QMJ 170cc просто приголомшує. Треба не забувати проходити обкатку, щоб кільця нормально притерлися і лягли:
Кожен раз потрібно перевіряти стики двигуна на предмет витоку моторного масла. Після цього я вирішив перевірити максимальну швидкість скутера з двигуном 170cc. До тюнінгу максималка становила 88 км/год і це було після того, як я поставив ремінь варіатора PowerLink 835*20 ролики варіатора загальною вагою 60 грам (гладкі 6*10 г) замість стандартних. Після тюнінгу мопеда при неповному відкритті дросельної заслінки (поки поршнева не обкатана) на рівній ділянці дороги максимальна швидкість 157 qmj без напрягу до 95 км/год і я підозрюю, що після обкатки мій скутер 157QMJ полетить ще швидше! В планах у мене ще тюнінг комутатора CDI і глушника скутера GY6. Буду тримати Вас у курсі!
>
| |
Переглядів: 3989 | | |