Головна » Все про скутери » Ремонт скутера своими руками - Ремонт двигателя пластика карбюратора скутеров |
Найкоротший шлях до карбюратора - через люк у дні бардачка під сидінням. Але короткий не означає найпростіший. Карбюратор ми бачимо, однак щоб дістатися до гвинтів регулювання холостого ходу, доведеться зняти ліве облицювання. І все одно працювати незручно. Як дістатися до карбюратораПодивившись на все це, вирішили від'єднати весь силовий агрегат. За часом - не довше, ніж прочитати цей текст. Потрібно лише, відкрутивши гайку, вийняти вісь і від'єднати один кінець амортизатора. Ні глушник, ні заднє колесо відкручувати немає потреби. Але перш від'єднайте троси заднього гальма і дросельної заслінки, шланги, що йдуть від бензо та маслобака (шланг, по якому тече масло, тут же заглушіть) і роз'єднаєте всі роз'єми проводів, що йдуть до двигуна. Тут їх сім, і всі вони різні - при складанні не переплутаєш. Не забудьте від'єднати і провід маси. У більшості скутерів центральна підставка кріпиться до силового агрегату, тому встановіть скутер на якусь надійну підставку ще до того, як він позбудеться мотора. Через лючок в бардачку під сидінням можна подивитися на карбюратор (фото зверху) або на ковпачок свічки (фото знизу), але зробити що-небудь з ними через лючок дуже важко. Щоб від'єднати трос газу від карбюратора, довелося повозитися - відкрутивши гвинти, зняти кришку, що прикриває привід дросельної заслінки. Потім послабили натяг троса - повернули важіль приводу заслінки і вийняли бобишку, пропустивши трос крізь проріз в ній. В інших скутерах від'єднувати трос газу простіше. Щоб від'єднати силовий агрегат, потрібно вийняти вісь, на якій він гойдається, відкрутивши її гайку (показана стрілкою) і демонтуватии амортизатор Щоб дістатися до карбюратора, довелося зняти повітряний фільтр. Його корпус кріпиться до силового агрегату трьома болтами, відкрутіть їх і послабте хомут, який притягує його патрубок до карбюратора. Якщо після попереднього обслуговування фільтруючого елемента скутер пройшов близько 1000 км (середній, рекомендований інструкціями, пробіг між обслуговуваннями), відразу розберіть корпус (у нашого апарату він стягнуть пружинними скобами), промийте і просочіть поролон нової мастилом.
Розташування шлангів системи живлення: 1 - дренажний шланг; 2 - бензошланги; 3 - шланг, що подає розрідження до бензокраника; 4 - шланг, по якому з впускного каналу до насоса подається повітря для розрідження; 5 - шланги подачі масла в двигун; 6 - штуцер, на який надягається шланг, що підводить масло до насоса Тепер можна демонтувати карбюратор. У більшості скутерів він кріпиться через гумовий патрубок, ізолюючий карбюратор від вібрації двигуна. В нашому випадку карбюратор прикручений безпосередньо до патрубка. Болти кріплення розташовані незручно, і виникає спокуса зняти карбюратор разом з пелюстковим клапаном (його кріплення більш доступне). Але тоді доведеться потривожити шланги системи змащення. Так що краще потрудитися і зняти тільки карбюратор. Перевірте, чи є хомути для фіксації бензошланга - на заводі їх могли не встановити. Поки шланг «свіжий», бензин не просочиться, але якщо скутер «зі стажем», краще підстрахуватися - затягнути шланг хомутами. Розбирання, чистка і настройка карбюратораВ карбюраторі кілька систем, які потребують контролі і регулювання: головна дозуюча, холостого ходу, пусковий пристрій, підігрів камери змішувача і поплавковий механізм. Розташування гвинтів регулювання: 1 - зливний гвинт; 2 - гвинт регулювання обертів холостого ходу; 3 - гвинт регулювання якості бензоповітряної суміші на холостому ходу Гвинт регулювання кількості суміші (оборотів холостого ходу) розташований зовні карбюратора, а гвинт якості (кількості палива) - під кришкою, яку ми зняли, коли від'єднували трос приводу дросельної заслінки. На заводі гвинт якості закручують до упору, а потім відкручують на півтора обороту. Змінювати це регулювання без необхідності не слід. Якщо ж така необхідність виникне, пам'ятайте, приступаючи до регулювання: відкручуючи гвинт, ви збагатите суміш, а закручуючи - обідняєте (хоча бувають і інші типи карбюраторів, але про це в інших статтях). Карбюратор скутера ВМ Action: 1 - верхня кришка карбюратора з вбудованим пусковим пристроєм і кріпленням; 2 - кришка приводу дросельної заслінки; 3 - гвинт якості холостого ходу; 4 - прокладка паливної камери; 5 - голчастий клапан; 6 - кришка поплавкової камери; 7 - зливний гвинт; 8 - головний паливний жиклер; 9 - жиклер холостого ходу; 10 -гвинт оборотів холостого ходу; 11 - кільце, що ущільнює стик карбюратора і пелюсткового клапана; 12 - корпус карбюратора; 13 - обігрівач; 14 - дозирующая голка; 15 - золотник; 16 - заглушка; 17 - механізм приводу дросельної заслінки; 18 - поплавок з віссю Склад суміші на середніх навантаженнях можна відрегулювати, піднімаючи або опускаючи голку дросельної заслінки. На заводі стопор голки встановлюють в другу зверху проточку, але зношений двигун може зажадати збагаченої суміші. Щоб вийняти золотник, зніміть кришку приводу дросельної заслінки і пусковий пристрій. Потім, підсмикуючи важіль,за який тягне трос, відкрутіть гвинт на важелі, який тягне дросельну заслінку. Вийміть вал приводу і дросельну заслінку з важелем. Коли будете від'єднувати важіль від заслінки, стежте за пружинкою - вона так і норовить катапультуватися. Щоб дістатися до голки, вийміть пластмасову заглушку з золотника. На ній є виступи, якими ця деталь фіксується в проточці золотника. Притисніть їх викруткою через проріз в золотникові. Від старості пластмаса може стати крихкою, так що будьте обережні - не зламайте її. Пусковий пристрій: 1 - корпус, в якому розташовані нагрівач і термостат; 2 - запірний циліндр; 3 - дозирующая голка Після перестановки стопора зберіть карбюратор в зворотному порядку. Принцип роботи пускового пристрою Пусковий пристрій карбюратора працює таким чином. При включенні запалювання струм подається до підігрівника пристрою (принцип роботи якого нагадує автомобільний термостат). В холодному стані заповняюча його речовина займає малий об'єм, тому голка пускового пристрою втягнута всередину - і шлях додатковому паливу відкритий. Через спеціальну трубку воно надходить з поплавкової камери в дифузор. Нагріваючись, речовина в «термостаті» розширюється і виштовхує голку. Завдяки тому, що вона конусоподібної форми, по мірі прогріву кільцевий зазор між нею і трубкою плавно зменшується, поки його не перекриє повністю втулка біля основи голки. До цього моменту двигун вже прогріється, і потреба в додатковому збагаченні суміші відпаде. Перевірка роботи пускового пристрою. Через 5-6 хвилин після подачі 12 В на його клему через шланг, надітий на трубку подачі палива в пусковий пристрій, повітря проходити не повинно. Якщо скутер погано заводиться, «не тримає обороти» при прогріванні або великі обороти при прогрітому двигуні, - значить, в пусковому пристрої щось негаразд.Зніміть кришку камери поплавця - під нею побачите довгу трубку: вона призначена для подачі палива. Надіньте на неї шланг і спробуйте в нього подути. При «холодному» карбюраторі повітря повинне проходити вільно. Якщо ні, - вузол несправний. Подайте 12 В на клему пускового пристрою - через 5-6 хвилин повітря повинен перестати проходити. Якщо ж проходить, то або винуватий пристрій, або щось не те в електричній частині. Простіше перевірити справність електроподачею - з цього і починайте. Увімкніть запалювання і перевірте вольтметром (або лампочкою), чи подається струм до карбюратора (якщо відсутня акумулятор, заведіть двигун або подайте в систему живлення 12 вольт постійного струму від будь-якого зовнішнього джерела). Якщо прилад покаже «О» В (а лампа, якщо користуєтеся нею, не засвітиться), - шукайте обрив в проводці ... Щоб дістатися до дозуючої голки, потрібно вийняти пластмасову заглушку. Для цього притисніть її виступи тонкої викруткою через щілину золотника Далі: перевірте омметром опір між клемами пускового пристрою (якщо клема одна, то між нею і корпусом). Ця величина повинна укластися в межі від 4 до 45 Ом. У нашому випадку прилад показав 40,5 Ом. Коли прилад показує «нескінченність», - шукайте обрив в пусковому пристрої, «О» Ом - шукайте замикання. Повітряний фільтр кріпиться сталевими пружинними скобами: 1 - кришка, 2 - фільтруючий елемент; 3 - сепаратор, підтримуючий фільтруючий елемент; 4 - корпус Несправності в поплавковому механізмі зазвичай виникають у «літніх» скутерів. Найчастіше поломки пов'язані зі зносом голчастого клапана. Перевірити його працездатність можна, не знімаючи кришку камери поплавця - достатньо злити з неї бензин: підставте під зливний шланг якусь ємність і відкрутіть зливний болт. Потім переверніть карбюратор і надіньте носик гумової груші на штуцер, до якого подається паливо. Натисніть на грушу і відпустіть: при справному клапані вона повинна залишатися стиснутою не менше 30 секунд. Якщо ж вона поступово наповнюється повітрям, то, можливо, щось потрапило між голкою і сідлом клапана. Розберіть цей вузол і прочистите деталі. Можна паличкою, але ні в якому разі не металевим інструментом! Якщо не допомогло, - вузол пора міняти. Як? Відкрутіть гвинт, приберіть скобу, що притримує клапан, і вийміть його плоскогубцями. Деяким умільцям вдається притереть голку до сідла, але ця робота вимагає навику і не кожному під силу. Перевірка рівня палива в камері поплавкаНахиліть карбюратор так, щоб язичок поплавця лише доторкався кульки на запірної голці голчастого клапана. Лінія - слід, що залишився від роз'єму прес-форми (виділений червоним) - повинна бути паралельна площині роз'єму камери поплавця. Якщо це не так, - підігніть язичок клапана в потрібну сторону. У міру зносу голчастий клапан «замикає» протік пального при все більш високому положенні поплавця. При цьому робота карбюратора розладжується, бензо-повітряна суміш збагачується. Положення поплавка перевіряють так. Підніміть карбюратор, щоб площину роз'єму камери поплавця прийняла вертикальне положення. Поплавок при цьому повинен лише торкнутися язичком підпружиненого стерженька (або кульки) на голці, не занурюючи його, риска на поплавці має бути паралельна площині роз'єму. Щоб домогтися правильного положення поплавка, підігніть язичок в ту чи іншу сторону. Деталі поплавкової камери: 1 - трубка подачі палива в пусковий пристрій; 2 - язичок поплавця, під яким знаходиться голчастий клапан; 3 - головний паливний жиклер; 4 - канал, в якому розташований паливний жиклер холостого ходу; 5 - поплавок У нашому карбюраторі є ще і підігрівач. Повітря, проходячи через щілину дросельної заслінки, через перепад тисків охолоджується, паливо, випаровуючись, також відбирає у нього тепло. Якщо на вулиці прохолодно, а вологість висока (що зазвичай буває восени), навколо отворів системи холостого ходу може утворитися лід. Природно, робота карбюратора порушиться. Щоб цього не відбувалося, на ділянці системи холостого ходу встановлений підігрівач. Обслуговування він не вимагає. Щоб переконатися в його працездатності (а підігрів здійснюється за принципом електрочайника), перевірте його опір. У нашому карбюраторі він повинен становити порядку 14 Ом. Пелюстковий клапанПелюстковий клапан: 1 - впускний патрубок; 2 - корпус пелюсткового клапана; 3 - гвинт кріплень пелюсток і обмежувачем; 4 - пелюстки; 5 - обмежувачем ходу пелюсток Ознака його несправності - важко запускається і погано працює на малих обертах двигун. Як з ним поводитися? Щоб зайвий раз не турбувати масляні шланги, клапан розумніше демонтувати разом з масляним насосом. Зазвичай дефектований пелюсток - на їх краях, біля вершини піраміди клапана. Уважно огляньте (може бути, навіть з лупою) ці краї. Тріщини, відколи або розшарування неприпустимі. Перевірте,чи щільно прилягають пелюстки до посадкової поверхні. «Від старості» або після «неправильного» тюнінгу (коли безмірно відгинають обмежувач) вони деформуються. Перевірте, наскільки відігнута пластина обмежувача («правильний» розмір можна знайти в інструкціях по ремонту). Запам'ятайте: з відігнутим на більшу, але строго певну величину і з заданою кривизною обмежувачем можна застосовувати тільки спеціальні для тюнінгу пелюстки - з міцнішого (і більш дорогого) матеріалу! На якийсь час колишню герметичність можна відновити - перевернути пелюстки. Але їх матеріал вже постарів, і як довго пропрацюють ці деталі невідомо. Так що після цього шукайте для заміни нові деталі. Перед закручуванням гвинтів, що кріплять пелюстки, обов'язково нанесіть на них різьбовій герметик слабкої або середньої фіксації. З деформованими пелюстками мотор запускається з працею і погано працює на холостому ходу Система змащення Від масляного насоса до корпусу пелюсткового клапана ведуть два шланга, причому один роздвоюється. Масло по роздвоєному шлангу надходить до каналів, що йдуть до корінних підшипників колінвала, а «самотній» потрібен для того, щоб розрідження у впускному тракті дотяглося до масляного насоса. Перевірте, наскільки відігнутий обмежувач (показаний стрілкою), порівняйте кривизну загину з тією, що вказана в інструкції Масляний насос - складний вузол, тому в разі несправності не намагайтеся його ремонтувати самостійно, зверніться в майстерню. Він, як правило, безвідмовний, а термін його служби довше життя силового агрегату. На ньому є кришка, під яку деякі не в міру цікаві скутеристи норовлять заглянути. Не вдаючись в подробиці конструкції насоса, скажемо лише, що на кришці є виступи, які визначають кількість подаваного у двигун масла. Якщо вам теж закортіло зняти цю кришку, щоб уникнути неприємностей, встановіть її на місце точно так, як вона стояла. Установка масляного насоса: лопатка на валу насоса (1) повинна розташовуватися напроти прорізу (2) в приводі Коли будете знімати і встановлювати насос на місце, намагайтеся, щоб у вхідний канал не потрапили бульбашки повітря. Сучасні насоси, звичайно, проб'ють повітряну пробку, але ж якийсь час мастило не надходитиме в двигун. А це є недобре. Щоб не зламати лопатку на валу насоса при його установці, змістіть її з прорізом в приводі. Збирають скутер в зворотному порядку. Опис робіт дано на прикладі ВМ Action. Масляний насос: 1 - корпус; 2 - кільце ущільнювача; 3 - обертовий циліндр; 4 - плунжер; 5 - кришка; 6 - виступи на кришці, що виконують функцію кулачка
>
| |
Переглядів: 13583 | | |