Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

На АЗС можна залити в бак якусь бурду: в бензині можуть виявитися речовини, якими підвищують октанове число палива - тетраетилсвинець (він отруйний для людини) або фероцени (вони за лічені кілометри угроблять свічки). А в газі не буває ні того, ні іншого. Та й навіщо підвищувати його октанове число? У пропан-бутану воно і так в межах 98-102. Хочете ще вище? Тоді катайтеся на метані - у нього 115 одиниць! Свічки служать удвічі довше, ніж навіть на найкращому бензині. А про те, що смолистих відкладень при його згорянні майже немає, мені підказав колір моторного масла: якщо раніше воно бувало майже чорним, тепер його колір практично не змінюється. Каталізатору теж «живеться легше» - на «газованих» автомобілях він служить удвічі довше.

Але є у газу і мінуси. Бензин надходить у двигун у вигляді рідкого пилу, а вона займає менший обсяг, ніж газ. Значить, «на газу» в циліндр потрапить менше паливоповітряної суміші, а від цього, самі розумієте, знизиться максимальна потужність. Правда, існують системи паливної апаратури, які впорскують рідкий пропан-бутан. З ним потужність не падає. Теплотворна здатність газу менше, ніж бензину. Значить, подавати його в двигун потрібно більше, відсотків так на десять. Звідси і більша витрата палива на одиницю відстані.

Вихлоп мотора став чистішим. Не в рази, звичайно, але навіть найпростіший карбюраторний двигун після переходу на пропан-бутан без додаткових переробок тут же вписується в нормативи Євро-1. Burgman з його електронним уприскуванням і каталізатором відповідає Євро-2. Його можна довести і до Євро-3. І ще є у газового палива одна особливість. Не можна тупо порівнювати вміст СН у вихлопних газах двигунів, що працюють на різних паливах: не всі вуглеводні однаково шкідливі. Суміш пропану і бутану майже не містить важких фракцій, які при згорянні перетворюються на отруйні речовини і канцерогени. Байкери зазвичай не вникають в аспекти екологічності вихлопу, мені ж приємно усвідомлювати, що вихлоп мого скутера набагато чистіше, ніж у інших.

Тепер про те, як я газифікував Burgman. У скутері вільного місця для установки системи небагато, але для сучасного компактного обладнання знайдеться. 6-літровий балон, наприклад, прекрасно помістився у верхньому кофрі. Скажете, зависоко? Підвищується центр ваги? Через 5-10 км їзди я про це і думати перестав - пристосувався.

Подачею газу управляє спеціальний контролер.

Деталі газового обладнання:

1 - провід від датчика температури охолоджуючої рідини;
2 - вихідний штуцер для газу;
3 - штуцери, на які подається розрідження з впускного колектора;
4 - регулювальний гвинт;
5 - штуцери для підведення і відведення охолоджуючої рідини;
б - редуктор;
7 - запобіжний клапан;
8 - роз'єм керуючих сигналів форсунок;
9 - роз'єм датчика температури газу всередині рампи;
10 - блок управління;
11 - штуцер, в який поступає газ з редуктора;
12 - рампа;
13 - датчик тиску газу, що виходить з редуктора;
14 - штуцери,за якими газ йде з рампи в колектор;
15 - штуцери, які вкручуються у впускний колектор;
16 - паливний фільтр.

Емулятор підключається до штатних «мізків» скутера і не дає їм «збожеволіти», коли при переході на газ відключаються бензинові форсунки.

Фільтр розбірний, міняти слід тільки картридж. Цей вузол влаштований так, що являє собою хороший відстійник. Фільтр складається з корпусу (3), кришки (1), картриджа (2) і ущільнювальних кілець (4).

Балон з газом зайняв більшу частину кофра.

На панель приладів виноситься кнопка примусового відключення газу. Під нею крихітна шкала, за якою можна визначити кількість газу в балоні.

Так розмістилася рампа (показана стрілкою) в щільному моторному відсіку скутера Burgman.

Температуру повітря, двигуна, редуктора і рампи, тиск газу на ділянках до і після редуктора, розрідження в колекторі (найважливіший параметр!), а тахометр дає відомості про обороти колінвала. Контролер «радиться» зі штатним блоком управління двигуном, і вони «спільно вирішують», які форсунки включати (бензинові чи газові) і в якому режимі їм працювати.

Щоб скраплений газ випаровувався, редуктор підігрівається рідиною з системи охолодження двигуна. Залежно від зміни розрідження у впускному колекторі редуктор змінює тиск газу, що підводиться до форсунок. У нього вмонтований датчик температури. Орієнтуючись на його свідчення, «мізки» самі включають бензин на час прогріву і визначають момент, коли можна мотор переключити на газ. З редуктора газ надходить в рампу. У ній встановлені електромагнітні газові форсунки. Я не випадково вибрав саме цю рампу, призначену для 4-циліндрового мотора: вона здатна видавати дуже малі порції газу - з іншими двигун скутера не зможе нормально працювати на холостому ходу. Від діаметра отворів у її вихідних штуцерах залежить обсяг газу, що надходить у двигун, - в цьому вони схожі з жиклерами карбюратора. Особливою точності не потрібно -інтенсивність подачі газу уточнить електроніка. Форсунки я підбирав дослідним шляхом. Для мого скутера, виявилося, оптимальний діаметр отворів - 1,5 мм. Для моторів меншого обсягу вони повинні бути ще тонше - до 1 мм.

Мотору з системою уприскування необхідний ще один вузол - емулятор, він підключається до системи паралельно форсункам. При перемиканні з бензину на газ бензинові форсунки відключаються. Але ж «мізки», зафіксувавши це, можуть «вирішити», що виникла несправність - і відключать всю систему або викинуть інший фортель. Так ось емулятор імітує роботу штатних форсунок і тим самим береже «психіку» контролера.

Багато хто стверджує, що газ набагато більше вибухонебезпечний, ніж бензин. Не вірте! Самі судіть: коли виключаєш запалювання, електроніка перекриває газові клапани на балоні, редукторі і в рампі. При роз'єднання або обриві трубопроводів у них спрацьовують механічні клапани. Якщо надміру підвищується тиск в редукторі, спрацьовує запобіжний клапан і відправляє надлишок газу у впускний колектор. Коли електроніка визначить, що раптове збагачення суміші не випадковість, то відключить газове обладнання. У майстерні механіки можуть підключити до «мізків» спеціальний комп'ютер і дізнатися про всі неполадки в системі. Крім того, всі трубопроводи виготовлені таким чином, що з'єднати їх негерметично під силу лише дуже «талановитому» механіку.

Сучасні газові балони роблять настільки міцними, що вони витримують попадання пістолетної кулі. А при пожежі не вибухають. Випадкове зростання тиску в балоні не небезпечний - вище 16 атм не підніметься, тоді як балон розрахований на 24 атм. Якщо ж його нагріти і тиск перевалить цю критичну позначку, то спрацює спеціальний запобіжний клапан - він обережненько стравити зайвий газ. Якщо газ таки загориться, то чи не палахкотітиме, а всього лише запалиться невеликим струменем вогню. А тепер уявіть, що буде в такій ситуації з бензобаком ... До того ж, при сильному ударі бензин в бензобаку може здетонувати. Газ - ніколи.

При будь-якій несправності газового устаткування або його електричних приладів і ланцюгів система живлення автоматично переходить на бензин. При бажанні можете переключитися і вручну. Хочу зауважити, всі перемикання відбуваються без провалів і ривків. Водій дізнається про них лише за подвійним звуковим сигналом і коли загорілася лампочка на приборці.

Переобладнати мототехніку на газ вигідно тим, хто багато їздить. Наприклад, розвізник піци. На двотактниках, в силу того, що у нього велика витрата палива, переробка окупиться швидше. Але повинна надійно працювати система роздільного змащення - якщо вона несправна, масло з газом не змішується. У нашій країні газове обладнання разом з роботою по установці на скутер обійдеться в $ 100-150. Витрати окупляться приблизно через 20 тис. км пробігу. Зате власнику оппозита з коляскою вкладені гроші повернуться вже через 10 тисяч, а то й раніше.

>
Категорія: Тюнинг скутера своими руками - Тюнінг китайских японских скутерів, фото | Додав: ()
Переглядів: 13114 | Рейтинг: 3.5/4