Ті хто займався ремонтом скутера своїми руками, стикалися з проблемою пошуку потрібного підшипника або сальника,який вийшов з ладу. Таблиця нижче допоможе підібрати щось підходяще серед вітчизняних виробів, які можна легко купити в Україні. Тут вказані всі розміри сальників і підшипників, модель і тип техніки а також ті місця, де підшипник (сальник) встановлений. Після ідентифікації і знаходження аналога, сміливо йдемо на авто-мото ринок або в магазин і купуємо деталь. Найчастіше вітчизняні деталі якісніше китайських, тайванських, турецьких, а ціни на підшипники чи сальники значно менші. По своєму досвіду знаю, недорогий вітчизняний підшипник або сальник виходжує набагато більше, ніж китайська підробка (хоча часто зустрічається і у нас брак).
Як вибрати підшипники і сальники
Вибирати потрібно ретельно. Підшипник не повинен мати практично ніякого люфту, тільки дуже маленький. Щоб вибрати сальник потрібно звернути увагу на гуму: її м'якість, наявність тріщин. Якщо гума потріскалася, та ще й тверда - сальник працювати або не буде, або пропрацює не довго. Якщо не знаходите точно такий же сальник, можна взяти з меншим або більшим внутрішнім діаметром, але не більше ніж на 1 мм! При меншому діаметрі, будьте обережні, сальник повинен одягтися на вал з невеликим зусиллям. Якщо внутрішній діаметр більше - підтягніть пружинку. Якщо зовнішній діаметр сальника менше на кілька міліметрів, можна виточити обойму, зовнішній діаметр якої дорівнює зовнішньому діаметру стандартного сальника, а внутрішній дорівнює зовнішньому діаметру встановлюваного.
Теж що можна проробити з сальником, щодо його зовнішнього діаметра, можна застосувати і до підшипників. Але тут потрібна підвищена точність, і не кожен токар зможе виконати таку роботу і виточити обойму-перехідник з усіма допусками. У такому випадку будьте обережні, обойму може провернути і зіпсувати штатне посадочне місце підшипника! Так, і не захоплюйтеся підшипником, якщо його зовнішній діаметр набагато менше рідного (на 3-4 мм. І більше), адже він може не витримати навантаження! Якщо знайдений Вами новий підшипник ширше, наприклад на 1 мм, його можна спробувати сточити по 0,5 мм. з кожного боку. Але в даному випадку потрібно щоб відстань від сепаратора, який утримує кульки, до торця підшипника була не менше 0,7-1 мм, а по можливості і більше! Хоча це залежить не від Вас, а від конструкції піддослідного. Якщо ж Вам не вдасться знайти заміну, доведеться купити оригінальну запчастину, що і рекомендується робити.
Заміна для сальників скутера
САЛЬНИКИ |
Розміри, мм |
Застосування, марка, модель |
Місце установки |
Зов.д. |
Вн.д. |
Шир. |
16 |
8 |
7 |
Мопед "Карпати", "Дельта" |
Ричаг зчеплення |
25,1 |
12 |
7 |
Мотоцикл "Урал" |
Педаль і Ричаг коробки передач |
26 |
13 |
8 |
ЗИЛ-4314 |
Рульовий вал |
30 |
15 |
7 |
Мотоцикл "Урал", "Днепр" |
Распредвал |
35 |
15 |
7 |
Мопед "Карпати", "Дельта" |
Колінвал |
30 |
16 |
7 |
ВАЗ-2108, "Ока" |
Шток вибору передач |
30 |
16 |
7 |
Мотоцикл "Днепр" |
Педаль переключения коробки передач |
30 |
17 |
7,5 |
Мотоцикл ИЖ-П, ИЖ-Ю |
Колінвал правый |
47 |
17 |
10 |
Мотоцикл "Восход" |
Колінвал правый |
34,8 |
18 |
9 |
Лодочный мотор "Нептун" |
Колінвал |
40 |
18,5 |
8 |
"Ока" |
первинний вал коробки передач |
35 |
19 |
7 |
Мотоцикл "Минск" |
Ступиці колес |
37 |
19,3 |
10 |
ВАЗ-2101...-2107.-2121 |
Рульовий вал |
32 |
20 |
6 |
Мотоцикл "Восход" |
Вал кикстартера |
32 |
20 |
7 |
"Газель" |
Рульовий вал |
30 |
20 |
8,5 |
Мотоцикл "Днепр" |
Вал кікстартера |
35 |
20 |
10 |
"Волга", ГАЗ-3307 |
Рульовий вал |
40 |
20 |
10 |
Мотоцикл "Урал" |
Вал кікстартера |
|
|
|
Мотоколяска СЗД |
Колінвал правый и вентилятор |
32 |
21 |
7 |
Мопед "Карпати", "Дельта" |
Вторичный вал коробки передач |
34,5 |
22 |
6 |
КамАЗ |
Угловой редуктор РУ |
|
|
|
ЗИЛ |
Винт РУ |
|
|
|
УАЗ |
Вал червяка |
35 |
23 |
6 |
ЗАЗ, ЛуАЗ, "Москвич-412" |
Рульовий вал, вал сошки |
36,5 |
23 |
6,5 |
Мотоцикл ИЖ-П, ИЖ-Ю |
Ступицы колес, вал кикстартера ИЖ-П |
40 |
24 |
7 |
"Таврия" |
первинний вал коробки передач |
42 |
24 |
7 |
АЗЛК-2141 |
первинний вал коробки передач |
45 |
24 |
10 |
ЗАЗ, ЛуАЗ |
первинний вал коробки передач |
46 |
24 |
11 |
ЗИЛ-4314, КамАЗ |
Насос гидроусилителя РУ |
46 |
24 |
13,5 |
ЗИЛ-4314 |
Компресор |
38 |
25 |
8 |
Мотоцикл "Урал", "Днепр" |
Ступіци колес |
42 |
25 |
10 |
ЛуАЗ |
Полуосі |
|
|
|
Мотоцикл "Тула", "Муравей" |
Ступиці колес |
45 |
25 |
8 |
ВАЗ-2108 |
первинний вал коробки передач |
52 |
25 |
6,5 |
Мотоцикл ИЖ-Ю |
Колінвал проміжний |
52 |
25 |
10 |
Мотоцикл ИЖ-Ю |
Колінвал лівий |
52 |
25 |
20 |
Мотоцикл ИЖ-П |
Колінвал лівий |
38 |
26 |
7 |
ЗАЗ-968 |
Полуось |
47 |
26 |
10 |
Мотоцикл "Восход" |
Ступиці колес |
40,25 |
27 |
7 |
Мотоцикл "Восход" |
Вторичный вал коробки передач |
42 |
28 |
7 |
ВАЗ-2108,"0ка" |
Колінвал передн.; распредвал |
47 |
28 |
8 |
ВАЗ-2101...-2107,-2121 |
первинний вал коробки передач |
43 |
28,6 |
10 |
ВАЗ-2101...-2107.-2121 |
Вал сошки |
45 |
30 |
8 |
ВАЗ-2101...-2107,-2121 |
Полуось заднього моста |
45 |
30 |
7 |
"Таврія" |
Колінвал передній |
47 |
30 |
10 |
ЗАЗ (агрегат 30 л.с.) |
Картер зчеплення |
50 |
30 |
9 |
"Москвич-412",ИЖ |
первинний вал коробки передач |
52 |
30 |
8 |
Мотоцикл ЯВА-638 |
Колінвал правый |
52 |
30 |
10 |
Мотоцикл ЯВА-638 |
Вторинний вал коробки передач |
45,1 |
32 |
8 |
Мотоцикл "Урал", "Днепр" |
первинний вал коробки передач |
50,5 |
32 |
12 |
УАЗ |
Кулак шарнира передн. моста |
44 |
33 |
10 |
"Волга", УАЗ |
Вал сошки |
49,25 |
33,4 |
9 |
"Москвич-412", ИЖ |
Продовжувач коробки передач, внутр. |
49,25 |
33,4 |
9,5 |
"Москвич-412", ИЖ |
Продовжувач коробки передач, наружн. |
48 |
34 |
10 |
ГАЗ-3307 |
Вал сошки |
49,4 |
34 |
8 |
Мотоцикл "Урал", "Днепр" |
Вилка кардана |
|
|
|
Мотоколяска СЗД |
Поводок кардана, задняя ступиця |
48 |
35 |
7 |
"Волга", "Газель" |
первинний вал 5-ступінч. коробки передач |
52 |
35 |
9 |
Мотоцикл ИЖ, СЗД |
Вторинний вал коробки передач |
48 |
36,7 |
8 |
Мотоцикл "Урал", "Днепр" |
Вторинний вал коробки передач |
52 |
38 |
7 |
"Таврія", "Ока" |
Ступиці задні |
Розміри підшипників для заміни в скутерах
ПІДШИПНИКИ КУЛЬКОВІ РАДІАЛЬНІ ОДНОРЯДНІ |
Розміри, мм |
Серія |
Застосування, тип, марка, модель |
Місце установки |
Зов.д. |
Вн.д. |
Шир. |
55 |
30 |
13 |
106 |
ЗАЗ-968, ЛуАЗ-969 |
ВС |
КамАЗ |
ТНВД |
32 |
12 |
10 |
201 |
ВАЗ, "Ока", "Таврія" |
Генератор |
КамАЗ, КрАЗ |
ТНВД |
М. "Минск" |
Коробка передач |
М. "Карпати", "Рига" |
Передняя ступиця, задняя ступиця |
Лодочный мотор. "Ветерок" |
Редуктор |
35 |
15 |
11 |
202 |
"Таврия" ЗАЗ-1102 |
Натяжний ролик |
КрАЗ, МАЗ, БелАЗ |
Регулятор оборотів |
М. "Минск" |
Передня ступиця, задня ступиця |
М. "Восход", "Тула", "Муравей" |
Коробка передач |
42 |
17 |
12 |
203 |
"Волга",УАЗ,ГАЗ-51,-53,ГАЗ-3307 |
первинний вал |
КрАЗ, МАЗ |
Водяний насос |
М."Восход", "Тула" |
Коробка передач |
"Муравей", "Минск", ИЖ |
|
М. ИЖ |
Передня ступиця, Задня ступиця |
Лодочный мотор. "Ветерок" |
редуктор |
47 |
20 |
14 |
204 |
- |
- |
52 |
25 |
15 |
205 |
"Ока" |
Коробка передач |
"Ока" |
балансир. вали |
ВАЗ-2101...-2107,-2121 |
Коробка передач |
ЛуАЗ |
Передня полуось |
КамАЗ |
Коробка передач,РМ |
М. "Ява", "Тула" |
Задня зірочка |
М.ИЖ |
колінвал |
М. "Урал", "Днепр" |
Коробка передач, распредвал |
Мотоколяска СЗД |
Задня ступиця |
Лодочный мотор. "Вихрь" |
- |
КрАЗ, МАЗ |
ТНВД, вент-р |
ЗИЛ-4314,-130, 131 |
первинний вал |
62 |
30 |
16 |
206 |
"Москвич-403", -412, -2140,ИЖ |
Коробка передач |
ЛиАЗ, ЛАЗ |
промвал, вентилятор |
"Газель" |
Підвісний подшипник кардана |
МАЗ-500 |
Раздаточна коробка |
ЛуАЗ |
приводной вал |
М. "Ява" |
колінвал |
М. "Днепр" |
Колесний редуктор |
37 |
12 |
12 |
301 |
ЗАЗ-968, ЛуАЗ-969 |
балансир .вал |
КрАЗ |
регул. оборотів |
42 |
15 |
13 |
302 |
ВАЗ, "Ока", "Таврия" |
Генератор |
М. "Ява" |
Передня ступиця, Задня ступиця |
47 |
17 |
14 |
303 |
- |
- |
52 |
20 |
15 |
304 |
ЛуАЗ |
привідний вал |
М. ИЖ, "Тула", "Муравей" |
колінвал |
КрАЗ |
шків вентил-ра |
М. "Урал", "Днепр" |
Коробка передач |
Мотоколяска |
Передня ступиця і вентилятор |
35 |
15 |
14 |
502 |
ВАЗ-2101...-2107, 2121, М-2141 |
первинний вал |
"Москвич", "Волга", УАЗ |
|
ИЖ, ГАЗ, ЗИЛ |
Генератор |
40 |
17 |
16 |
503 |
ЗАЗ-968, ЛуАЗ-969 |
Генератор |
52 |
25 |
18 |
505 |
ВАЗ-2101...-2107* |
Підвісний підшипник кардана |
ГАЗ-52 (ПАЗ, КАвЗ на базе ГАЗ-52) |
Підвісний підшипник кардана лебідки |
47 |
17 |
19 |
603 |
М-412,-2140, ИЖ-412 |
Водяний насос |
"Волга", УАЗ, "Москвич", |
|
ГАЗ, ИЖ, ЗИЛ, КамАЗ |
Генератор |
40 |
17 |
14 |
703 |
ГАЗ-24, УАЗ, ГАЗ-52, -53, -66, ЗИЛ-130,-4314, ЛиАЗ |
Водяний насос |
47 |
17 |
15,5 |
803 |
ГАЗ-24, УАЗ, ГАЗ-52, -53, -66, ЗИЛ-130,-4314, ЛиАЗ |
Водяний насос |
>
|