Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

У даній статті описана послідовність зняття і установки варіатора і автоматичного зчеплення моторолера Suzuki Sepia (а також Suzuki Sepia ZZ, Suzuki Adress та інших з подібним двигуном.

Дістатися до сальника коленвала або редуктора, зняти ремінь, змінити ролики варіатора - все це можна зробити тільки знявши варіатор або автоматичне зчеплення.

Для цього нам знадобиться: дві плоских викрутки (одна велика і масивна, другий невелика), хрестова викрутка середніх розмірів і накидний ключ (14 х 17) показаний на фото.

zz_vario_1.jpg (400×219)

Ключ 14 х 17 для відкручування варіатора і зчеплення

Якщо кришка трансмісії брудна, очищаємо її і хрестової викруткою відгвинчуємо 8 болтів зазначених стрілками (болт № 1 можна відкрутити через щілину повітрозабірника):

zz_vario_2.jpg (700×348)

Стрілками показані болти кріплять кришку трансмісії

Після того як всі болти відкручені, зняті і складені в окрему негрязну посудину, щоб не загубилися, акуратно знімаємо кришку разом з кікстартер (його чіпати непотрібно, він кріпиться на самій кришці і знімається разом з нею). Якщо кришка прикипіла і зніматися не хоче, постукуємо її з різних сторін дерев'яним брусочком і тягнемо, похитуючи, на себе. При цьому стежимо за станом прокладки між кришкою і картером і намагаємося не порвати її, інакше доведеться вирізати нову з відповідного матеріалу (щільного паперу або параніту такої ж товщини), а навіщо нам це потрібно? :)

Після того як кришка знята, нам відркривається цікава картина, назва якої АКП (автоматична коробка передач). Тут: 1 - варіатор, 2 - ремінь варіатора, 3 - відцентрове автоматичне зчеплення.

zz_vario_3.jpg (600×379)

Склад АКП і зняття шплінта кріплення системи кікстартера

Щоб дістатися до болта кріплення варіатора, потрібно зняти частину механізму кікстартера розташованого як і сам варіатор на тому ж валу колінвала. Для початку знімаємо фіксуючу шайбу невеликою викруткою. Після цього всі частини кікстартера просто знімаються з вала і нашому погляду з'являється картина, показана на фото.

zz_vario_4.jpg (600×351)

Болт кріплення варіатора і точки упору при його відкручуванні і закручуванні

1 - це той заповітний і важкодоступний болтик, який кріпить варіатор до колінвалу. Знаходиться він в потайнику, тому рожковим ключем до нього не підлізиш ніяк, а вал 2 до такої міри довгий, що і навряд чи Ви знайдете таку головку на 14, яка дістане до болта. Тому-то й потрібний ключ показаний на першому фото. Для цього вставляємо велику плоску викрутку між зубами вінця і картером і відгвинчуємо болт проти годинникової стрілки. При цьому дану операцію краще проводити вдвох: один фіксує викруткою вінець, другий усередині намагається відкрутити болт. Врахуйте, якщо варіатор ще жодного разу не знімали, можливо болт буде прікіпевшій і знадобиться купа зусилля!

Ура! Все відкручено. Знімаємо зацепчики кікстартера і передню нерухому щоку варіатора з крильчаткою охолодження, після чого бачимо таку картину.

zz_vario_5.jpg (600×290)

Болт кріплення маховика автоматичного зчеплення і точки його утримання

Ще один, досить важкий крок, це відкручування болта кріплення маховика (розмір 17 мм) автоматичного зчеплення 1. Для цього потрібно зафіксувати або чимось утримати маховик 5. Утримувати колесом, вставивши між диском і картером трубу або товстий залізний прут вкрай не рекомендується! Можна пошкодити як сам колісний диск, так і картер двигуна! Замість залізних предметів можна спробувати дерев'яні,але завдяки великому передавальному числу створюється таке зусилля, що дерев'яний предмет може просто поламати.

Ідеально було б використовувати спеціальний ключ:

zz_vario_6.jpg (600×290)

Спецключ для фіксації маховика

Для виготовлення такого ключа потрібна смужка металу довжиною 50-80 см, шириною 1,5-2 см і товщиною 4-6 мм, в якій сверлится 2 отвори. Відстань між отворами дорівнює відстані між точками на колоколі зчеплення. Потім вставляємо в отвори 2 болта, зафіксувавши їх гайками.

Тепер, якщо вставити кінці болтів інструменту в два з трьох отворів, ми зможемо утримувати маховик. Інструмент звичайно примітивний і не дуже зручний, але мені допоміг. Після того як болт маховика зчеплення відгвинчений, знімаємо маховик і потім блок зчеплення з трьома колодками і ременем варіатора з валу редуктора:

zz_vario_7.jpg (600×297)

Зняття маховика зчеплення

Потім знімаємо варіатор і ведений зубчастий вінець стартера з цапфи колінчастого валу.

zz_vario_8.jpg (600×301) zz_vario_9.jpg (600×300) zz_vario_10.jpg (599×278)

Зняття варіатора і вінця

Розібрали все дотла. На передостанньому фото показаний варіатор і втулка варіатора. От це та втулка, яку якщо вкоротити на 1-2 мм можна підняти максимальну швидкість на 5-10 км/год (за умови гарної компресії і не зношеної поршневої), але при цьому знизиться динаміка розгону і жвавість моторолера. Ось вам і тюнінг :)

Будьте обережні з варіатором. Краще переверніть його стороною по якій ходить ремінь вниз і покладіть, інакше ролики можуть перекоситися, випасти всередині зі своїх пазів і вам доведеться його розбирати. Добре якщо Ви збиралися це робити. Якщо ні - доведеться виконати зайвий шматок роботи.

zz_vario_11.jpg (400×266)

Варіатор (зліва) і комір (зправа)

На останньому фото показана послідовність розбирання вузла варіатора починаючи з фіксатора механізму кікстартера 7 в послідовності: 7> 6> 5> 4> 3> 2> 8> 1 а також збірки в послідовності: 1> 8> 2> 3> 4> 5> 6> 7.

zz_vario_12.jpg (650×457)

Вузол варіатора з механізмом кікстартера в розібраному вигляді

Все інше збираємо у зворотній послідовності.

Раз вже зняли кришку трансмісії, перевірте рівень масла в картері редуктора.

Вдалих розборок!

>
Категорія: Ремонт скутера своими руками - Ремонт двигателя пластика карбюратора скутеров | Додав: ()
Переглядів: 5956 | Теги: Suzuki Adress, Suzuki Sepia, Suzuki Sepia ZZ, сузуки сепия адресс, разборка и установка вариатора, вариатор | Рейтинг: 3.0/2