Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

Багато хто з нас їздять на моторолерах, але от як влаштований і працює двигун внутрішнього згоряння (далі ДВЗ), який приводить в рух Вашу двоколісну техніку, знає не кожен. А от добре знаючи всі принципи роботи ДВС, Ви зможете швидко і правильно діагностувати його неполадки. Та й взагалі, в ознайомлювальних цілях знання принципів роботи не завадить.

Взагалі-то існує два основних типи двигунів:

  1. двотактні
  2. чотиритактні

Практично на кожному моторолері, особливо до 2000 року випуску, встановлений двотактний двигун. У двотактних двигунах всі робочі цикли (процеси впуску паливної суміші, випуску відпрацьованих газів, продувки) відбуваються на протязі одного обороту колінвала за два основних такти. У двигунів такого типу відсутні клапани (як в чотиритактних ДВЗ), їх роль виконує поршень, який при своєму переміщенні закриває впускні, випускні та продувні вікна. Тому вони простіші в конструкції. Потужність двотактного двигуна при однакових розмірах циліндра і частоті обертання вала теоретично в два рази більше чотиритактного за рахунок більшої кількості робочих циклів. Однак неповне використання ходу поршня для розширення, гірше звільнення циліндра від залишкових газів і витрати частини вироблюваної потужності на продувку призводять практично до збільшення потужності тільки на 60 ... 70%.

Конструкція двигуна 2Т

Отже, розглянемо конструкцію двотактного ДВЗ, показану на малюнку 1:

Двигун складається з картера, в який на підшипниках з двох сторін встановлений колінчастий вал і циліндр. Усередині циліндра рухається поршень - металевий стакан, оперезаний пружними кільцями (поршневі кільця), вкладеними в канавки на поршні. Поршневі кільця не пропускають гази, що утворюються при згорянні палива, у проміжку між поршнем і стінками циліндра.Поршень забезпечений металевим стрижнем - пальцем, він з'єднує поршень з шатуном. Шатун передає прямолінійний зворотно-поступальний рух поршня в обертальний рух колінчастого вала. Далі вже, зокрема на моторолері, обертальний рух передається на варіатор.

Змащення всіх поверхонь, що труться, і підшипників всередині двотактних двигунів відбувається за допомогою паливної суміші, в яку підмішано необхідну кількість масла. З малюнка 1 видно, що паливна суміш (жовтий колір) потрапляє і в кривошипну камеру двигуна (це та порожнину, де закріплений і обертається колінчастий вал), і в циліндр. Мастила там ніде немає, а якби й була, то змилася б паливною сумішшю. Ось з цієї причини масло і додають у певній пропорції до бензину. Тип масла використовується спеціальний, саме для двотактних двигунів. Воно повинне витримувати високі температури і згораючи разом з паливом залишати мінімум зольних відкладень.

Принцип роботи 2 Т двигуна скутера

Тепер про принцип роботи. Весь робочий цикл у двигуні здійснюється за два такти.

Такт стиснення

Поршень переміщується від нижньої мертвої точки поршня (в цьому положенні поршень знаходиться на рис. 2, далі це положення називаємо скорочено НМТ) до верхньої мертвої точки поршня (положення поршня на рис.3, далі ВМТ), перекриваючи спочатку продувні 2, а потім випускне 3 вікна. Після закриття поршнем випускного вікна в циліндрі починається стиск раніше впущеної в нього горючої суміші. Одночасно в кривошипній камері 1 внаслідок її герметичності і після того як поршень перекриває продувні вікна 2, під поршнем створюється розрідження, під дією якого з карбюратора через впускне вікно і відкривається клапан надходить горюча суміш у кривошипну камеру.

Такт робочого ходу

При положенні поршня близько ВМТ стисла робоча суміш (1 на рис. 3) запалюється електричною іскрою від свічки, в результаті чого температура і тиск газів різко зростають. Під дією теплового розширення газів поршень переміщується до НМТ, при цьому розширюються гази здійснюють корисну роботу. Одночасно, опускаючись вниз, поршень створює високий тиск в кривошипно камері (стискаючи паливо-повітряну суміш в ній). Під дією тиску клапан закривається, не даючи таким чином горючої суміші знову потрапити у впускний колектор і потім в карбюратор.

Коли поршень дійде до випускного вікна (1 на рис. 4), воно відкривається і почнеться випуск відпрацьованих газів в атмосферу, тиск в циліндрі знижується. При подальшому переміщенні поршень відкриває продувне вікно (1 на рис.5) і стиснута в кривошипній камері горюча суміш надходить по каналу (2 на рис. 5), заповнюючи циліндр і здійснюючи продування його від залишків відпрацьованих газів. Як почистити вихлопну скутера

Далі цикл повторюється.

Варто згадати про принцип запалювання. Так як паливної суміші потрібно час для займання, іскра на свічці з'являється трохи раніше, ніж поршень досягає ВМТ. В ідеалі, чим швидше руху поршня, тим раніше має бути запалювання, тому-що поршень від моменту іскри швидше доходить до ВМТ. Існують механічні та електронні пристрої, що змінюють кут запалювання залежно від оборотів двигуна. Практично у моторолерів до 2000 р.в. таких систем не було і кут випередження запалювання був встановлений в розрахунку на оптимальні обороти. На деяких же скутерах, наприклад Honda Dio ZX AF35, встановлений електронний комутатор з динамічним випередженням. З ним двигун розвиває більше потужності.

>
Категорія: Цікаво про скутери - які купить Запчасти на скутер - аккумулятор пластик двигатель | Додав: ()
Переглядів: 13113 | Рейтинг: 2.5/8