Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

Ідея порівняти «у справі» відразу кілька скутерів різних «жовтих» виробників хороша, але занадто клопітно зібрати їх воєдино. Але якось відразу чотири салони запропонували машини і допомогу - і відмовитися було просто непристойно ...

Оцінка бліц

Знайомимося: чотири 50-кубових моделі з цінової групи поза 5 тис. гривень,і лише одна - Forsage, трохи дешевше. Але нехай буде - для порівняння. Критерій вибору - це «ударні» моделі компаній, які ті самі запропонували для тесту. Місце їх народження - Китай, знову-таки крім однієї: TGB («Ті-Джі-Бі») виготовляють на Тайвані. Виправданою чи виявиться найвища з обраної групи ціна, навіть, незважаючи на витончений шарм дизайну і його майже бездоганне втілення в пластику?

Тайванська «Золота бджола» TGB 101R виділяється дизайном і майже бездоганним пластиком.

Самим задиристим по зовнішності виявився Irbis Z50R. Втім, зовнішність розхожа і популярна - майже кожна китайська компанія має в своєму арсеналі подібного «бійця» - з двома фарами-очима, закритими «боксерської міський» і щиточками на кермі, що нагадують боксерські рукавички.Модель від «Ірбіса» яскраво розфарбована, неможливо залишитися байдужим від величезного, немов тюнінгового глушника. І добиває тахометр на приборці - такої «надмірності» більше ні в кого немає. До того ж апарат оснащений сигналізацією і системою дистанційного запуску мотора.

Задириста зовнішність і яскраве розфарбування Irbis Z50R не залишає байдужим.

Модний штрих - глушник «під прямоток"

Тахометр - рідкість на 50-кубових скутерах.

По бунтарськи простим здається Forsage моделі FT50QT-3C - зовнішність цього скутера, мабуть, розтиражована китайцями навіть більше, ніж «бійцівська» у Z50R, напевно, сьогодні її має кожен третій скутер з Піднебесної. Але під капотом у всіх різні агрегати, «Балтмоторс» випускають їх навіть без варіатора (модель Joy), цим пояснюється і розбіжність у цінах. У нашого випробуваного, навпаки, всередині «бойовий» 2-тактний мотор, клон (як заявляють виробники) Jamaha Jog, з потужністю під 4 к.с.

У Forsage FT50QT-3C на сьогодні, мабуть, сама розтиражована китайцями зовнішність.

Шкали спідометра до 60 км/год явно недостатньо для досить потужного 2-тактного мотора.

До речі, Irbis Z50R і TGB 101r теж обладнані двигунами 2Т. Це наводить на роздуми - незважаючи на переможний хід 4-тактних моторів в світі, у нас залишаються популярними двотактники. Багато салонів їх просувають в перші ряди як самі потужні та динамічні в класі. І це дійсно так, китайські 4-тактні мотори видають зазвичай три-три з половиною сили, в той час, як 2-тактні - під п'ять. Як це відбивається на динаміці - покаже тест, адже залишилися дві моделі випробовуваних скутерів від Honling - якраз з 4-тактними моторами.

З представлених «хонлінгів» звертає на себе увагу новинка 2007 Ataka 50. Скутер позиціонується як молодіжний - він порівняно дешевий, легкий, компактний. Нагадує оригінальним дизайном капота і фари європейського дебютанта 2004 Peugeot Ludix. Головне, принаймні, зовнішня відмінність від «француза» - не видно голої труби під сідлом, у «Атаки» «частина філе» прикрита звичним пластиком. Незвична "приборка" - вона розміщена ... попереду керма, на передньому щиті. Сама панель теж несе дух бунтарства - на ній дуже великий циферблат спідометра, і під стать йому покажчик кількості палива. Контрольні лампочки (їх чотири) не відразу і розгледиш під блискучим склом. Втім, коли вони загоряться, їх буде помітно, а так, мабуть вважають виробники, чого без потреби відволікати увагу.

Ще одна оригінальність «Атаки» - м'які краї переднього щита, до того ж відігнуті назад - так краще захистити ноги від води і бруду. Незвичайний для 50-кубових скутерів високий тунель посередині поліка - у ньому прихована акумуляторна батарея. Причому прихована «по-нашому» - лючок замикається на ключ. Правда сам лючок - пластмасовий, і ніщо не вартує злісним викрадачам акумуляторів його зламати. Бачу дбайливих господарів, прилаштовували під нього лист з нержавійки - на всякий випадок ...

Honling Ataka 50 нагадує оригінальним дизайном капота і фари європейського «лева» Peugeot Ludix.

Незвична "приборка" скутера.

Передній щит має м'які краї, які до того ж відігнуті назад.

Інша модель «Хонлінга» Cruiser 50 - довгожитель на нашому ринку, по дизайну це самий класичний китайський скутер. Апарат заробив репутацію «кондової» машини з невбиваним мотором і фантастичною (кажуть, аж під 80 км/год) «максималкою». Продавці конкуруючих салонів навіть стверджують,що в «хонлінговських» моторах не все чисто з кубами - що їх дещо більше заявлених п'ятдесяти. Можливо, їх підозри грунтуються на тому, що шкала спідометра закінчується 140 км/год. Втім, останнє - явний перебір, особливо враховуючи цікавих даішників, яким ще доведеться доводити, що це «полтинник». Тим більше, що скутер чималий, і явно двомісний (довжина сідла 600 мм).

Honling Cruiser по дизайну - самий класичний китайський скутер.

«Мигалки» в дзеркалах - таке нечасто зустрічається на скутерах.

Шкала спідометра до 140 - червона ганчірка для «биків»-даішників.

А чи добре сидимо?

Пора примірятися за кермом. Посадка на всіх скутерах виявилися досить зручною. Заміри показали, що найтіснішим виявився Forsage (відстань від краю сідла до рукояток керма 440 мм). Ні, ні, а коліна рослого водія вступають в протиборство з кермом. Що здивувало - незважаючи на гадану мініатюрність і невелику базу «Атаки», за кермом виявилося просторо. Відстань від кромки сідла до рукояток керма таке ж, як у самого великого Honling Cruiser (500 мм). А ось сідла замало (довжина 470 мм), тільки-тільки для однієї людини.

Всі скутери, крім «Атаки», задумані як 2-місні. Найбільше поваги до пасажира у Irbis Z50R: відкидні підніжки, рукоятки з боків багажника, сідло довжиною 580 мм. Є відкидні підніжки і у TGB, а сідло навіть довше - 600 мм, як і у Honling Cruiser.

На Irbis Z50R пасажиру сподобаються відкидні підніжки, рукоятки з боків багажника і довге сідло.

Багажне питання

Лідерство з точки зору розміщення речей поділили Irbis Z50R і Honling Cruiser. У обох скутерів замикаються ємності перед колінами водія, і великий «унітаз», куди входить відкритий шолом. Друге місце - спірне. У TGB теж об'ємний багажник під сідлом, але немає переднього бардачка, а Forsage має передній бардачок, але він відкритий,а під сідлом місця мало - там поміщений маслобак. Найгірше з цим питанням у «Атаки»: під сідлом місця зовсім мало, і шолом туди не поміститься, хіба що надувний. Тому запропонований кофр - зовсім не зайвий. Багажник найкраще у TGB - міцний сталевий, без знущальних написів, що більше 5 кг навантажувати не рекомендується. У обох «хонлінгів», може, багажники теж непогані, але оцінити їх заважали кофри. У «Ірбіса» багажник красивий, і з ручкою для пасажира, але виготовлений з алюмінію методом лиття, і забезпечений згаданим написом. У «Форсажу» багажника, вважайте, що немає зовсім.

У Honling Cruiser Замикаються ємність перед колінами водія і великий «унітаз».

Місця в «унітазі» Honling Ataka 50 замало, шолом не поміститься.

Назвати ЦЕ у «Форсажу» багажником язик не повертається.

Їзда - критерій істини

Відчуття від їзди на скутерах виявилися, як не дивно, різними. Всі апарати, крім «хонлінгів» - на «солідних» 12-дюймових литих дисках з низькопрофільними шинами (120/70-12) і з сучасним «хвилястим» малюнком протектора. Вони легко і передбачувано кладуться у віраж, і так само легко з нього виходять, якщо, звичайно, ніщо не завадить. А перешкодити може стирчить убік лапка центральної підставки або бокового упору. Що й траплялося з «Ірбіс» на лівих поворотах. Від «Форсажу» залишилися відчуття у «п'ятої точки», яка просто волала, що підвіска жорсткувата. Цією же недугою страждає і TGB, але йому можна пробачити - машина розрахована на перевезення двох чоловік загальною вагою 150 кг, до того ж передбачено регулювання преднатяга пружини заднього амортизатора. Зазначу, що до справжнього моменту я вже проїхав на цьому скутері близько 2500 км (його мені передали на тривалі випробування), до підвісок звик і на більш м'яких в інших апаратів відчуваю себе дискомфортно. Зате з цими чимало поїздив удвох з дочкою і багажем - і роботою підвісок цілком задоволений.

Заговоривши про підвіски, зазначу загальне пофігістське ставлення китайських виробників до них. Ні у одного випробуваного не виявилося вузлів, що задовольняють на всі 100%. Судячи з усього, «гідравліки» не було ні в кого. До речі, коли був у Китаї, то з подивом відзначив, що навіть заводські фахівці щиросердно не розуміють, навіщо потрібна «гідравліка» в підвісках. Китайський дорожній менталітет такий, що 99,9% їздять на скутерах по-нашому «клізьматронят» зі швидкістю 25 км/год, і це при тому, що дороги у них набагато краще наших - навіщо потрібні гідронаповнення амортизаторів в цих умовах?

Але повернемося до наших баранів, тобто скутерів. Задні амортизатори або з пружиною постійного кроку, або без регулювання її преднатяга. А у кого є регулювання, її так просто не здійснити - заважає корпус повітряного фільтра.

На більший кут нахилити «Ірбіс» не дають стирчать лапки бокового упору і центральної підставки.

А ось Honling Cruiser можна «класти» скільки хочеш ...

Гальма - окрема розмова. Сьогодні переднім «дискачем» нікого не здивуєш, навіть на «китайцях». Двохпоршневі скоби встановлені на Irbis Z50R, Honling Cruiser, TGB, причому на останньому гальмо виявилось якимось особливо «злісний». Шокував передній «барабан» на «Атаці». Ні, він працював чесно, принаймні, тому що новий. Але звиклих до «дискачу», його «інтелігентність», думаю, не порадує. А адже у аналогічного скутера Patron Folly дискове гальмо. Втім, найпростіші Ludix'и теж шокували розпещену європейську публіку «барабанами».

Барабанний переднє гальмо на Honling Ataka 50 - явний атавізм.

Хоча у TGB передній «діскач» однопоршневий, у справі він «лютий і злісний».

З середини літа Irbis Z50R стали комплектувати заднім дисковим гальмом.

До речі, за час, що минув з моменту тесту, «ірбісовці» встигли модернізувати свої машини, встановивши дискове гальмо і назад. Таким чином, сьогодні це одні з небагатьох (якщо не єдині - нехай мене поправлять) китайські виробники, що впровадили задні «дискачі» на 60-кубові апарати.

Тест на «бордюроходимість» виявив однозначного лідера - TGB, з кліренсом під 200 мм, а за ним несподівано прилаштувалася «Атака». У неї хоча дорожній просвіт і невеликий, але мала колісна база, і тому скутер не сідає на черево на розумні висоти бордюра.

За командою - повний газ

Не сумніваюся, що більшість читачів чекає від тесту оцінку динаміки і «максималки». Але, нагадаю, ці дані для 50 -кубових апаратів некоректно описувати до завершення обкатки, так що самі робіть поправку на цей фактор. До початку тесту всі апарати, крім TGB мали пробіг менше 100 км; у «тайванця» ж, хоча і був пробіг близько 900 км, але, як потім з'ясується, був засмічений карбюратор. Його очищення та повторний тест на «максималку» після пробігу 1200 км показав завидний результат - 74 км/год. Приблизно стільки ж показала і «Атака» після обкатки, яку купив мій знайомий.

Але повернемося до тесту: найпростіше з динамікою: вишикувалися в ряд, і по команді - повний газ. Потім, для чистоти експерименту, водії мінялися,і так кілька разів. Самим бадьорим виявився тайванець - мотор розкручувався рівно, без провалів і вібрацій. До речі, TGB виявився найлегшим на підйом, в сенсі відриву переднього колеса. Другий за спритність - «Ірбіс» лише по досягненні 40 км/год починав помітно прискорюватися. Думаю, причина - в невдало відрегульованому варіаторі, мабуть його грузики надто важкі, вони завищують передавальне відношення і не дають мотору розкручуватися. Ось де корисним виявиться штатний тахометр - для настройки варіатора. Третім, з невеликим відставанням, йшов «Форсаж». Що ж, результати цілком очікувані - всі три лідери з досить потужними двухтактниками. Зате «Хонлінги» продемонстрували найвищу «максималку», заміряну в результаті декількох заїздів по GPS-навігатору. У «Круїзера» вона склала 67 км / год, легшої «Атаки» - 68,4. «Ірбіс» і TGB розігналися до 65 км / год, «Форсаж» - 62.

У тесті на динамічність вперед незмінно виривався TGB

Виявилося, що «тайванця» закозлити простіше всіх.

Фенечки і косячки

До перших належать вже згадані дистанційний запуск і тахометр на «Ірбіс», і у нього ж звуковий індикатор низького рівня масла. У «Форсажу» два багажних гачка. З косяками виявилося багатшим. У «Ірбіса» ковзне похиле сідло, і до того ж жорстке, відчутні вібрації на малих і середніх оборотах, скребущим на лівих поворотах підставка. «Форсаж» практично позбавлений багажника, бачок гідрогальмами закритий облицюванням і не видно контрольного вічка (неясно, як взагалі він у такому вигляді пройшов сертифікацію). Вібрації на холостому ходу змушують щиток фари ходити ходуном і розкривати таємниці внутрішнього облаштування. Також відсутній якийсь захист карбюратора і електричних роз'ємів від води, що летить з колеса. До того ж, шкала спідометра - лише до 60 км/год. У «Круїзера» два ключа в комплекті - один для запалювання, другий - для всього іншого. У TGB - недоступність регулювання заднього амортизатора. Пізніше знайшов і ще пару конструктивних «косяків». По перше, після тривалої стоянки (більше тижня) залипає клапан в камері поплавця, і скутер хрін заведеш. Доводиться знімати внутрішній кожух «унітазу» і стукати по корпусу карбюратора чим-небудь важким (а якщо не допомагає - розбирати карбюратор). Правда, це нескладно - карб з обох сторін кріпиться гумовими патрубками. Допускаю, що ні виробників скутера в тому вина, а в якості нашого бензину, що містить різні смоли. Але от за другий «косяк» вже точно відірвав би заводським спецам, попадись вони під гарячу руку. Справа в тому, що в одного з двох болтів, що кріплять випускну трубу до циліндра, вони застосували нестандартний розмір під ключ. Не просто внутрішній шестигранник, а «зірочку» Т27, яку можна купити тільки в професійному наборі ключів. А адже якщо не відкрутити цей болт, то неможливо зняти заднє колесо!

У «Форсажу» бачок гідрогальмами закритий облицюванням і не видно контрольного вікна.

Карбюратор і електрораз'єми в «Форсаж» - «нарозпашку».

Що ж вибрати?

Якби я вибирав з цієї п'ятірки, то виходив би, в першу чергу, з наявних коштів: на подив лінійно розташувалися споживчі якості і ціна. Але в цілому відрадно відзначити, що зростає різноманітність і якість китайського ширвжитку. Показово, що один з моїх друзів, який брав участь в тест-драйві, кілька днів по тому купив один з скутерів.

 

 

Технічні характеристики
Марка TGB Irbis Forsage Honling Honling
Модель 101r Z50R FT50QT-3C Ataka (HL50QT-4 Cruiser (HL50QT-8)
Загальні дані
Рік початку виробництва 2006 2006 2006 2007 2005
Габарити, мм 1695х650х1075 1810x725x1050 1670х640х1060 1655х650х1100 1866х642х1127
База, мм 1230 1390 1220 1170 1225
Дорожний просвіт, мм 200 130 130 125 180
Висота по сідлу, мм 780 780 770 790 760
Суха маса, кг 81 90 83 66 105
Ємність паливного бака, л 5,1 5,5 6,0 4,5 4,2
Двигун
Тип 2-тактний 2-тактний 2-тактний 4-тактний 4-тактний
Робочий об'єм, см 49,5 49,6 49,5 49,5 49,5
Максимальна потужність, к.с. при об/хв. 4,9/7500 5,0/7000 3,8/7500 3,5/8000 3,5/8000
Трансмісія Зчеплення автоматичне, відцентрове
Число передач

варіатор

Ходова частина
Рама

трубчаста, стальна, зварна

Підвіска переднього колеса телескопічна з пружинними амортизаторами
Підвіска заднього колеса Маятникова (блок «двигун-трансмісія») з пружинним амортизатором
Тормоза дисковий/барабанний дисковий/барабанний барабанний/барабанний дисковий/барабанний дисковый/барабанний
Шини 120/70-12 120/70-12 120/70-12 3,50-10 3,50-10

 

>
Категорія: Каталог скутеров - какой купить скутер в Украине Киеве Днепропетровске Львові ціна | Додав: ()
Переглядів: 3824 | Теги: полтинник, купити скутер, китай 50, обзор скутеров, вибір скутера | Рейтинг: 0.0/0