Lorem ipsum
Class aptent taciti sociosqu ad litora
» »

Може, ви не раз вже чули, що акумулятори не піддаються відновленню? Повна нісенітниця і маячня! Значить, руки не там ростуть! Я особисто відновив кілька убитих акумуляторів, і вони працювали ще кілька сезонів! Не віддавайте гроші жадібним продавцям на автобарахолці, не купуйте китайське - воно може пропрацювати менше,ніж ваш старий фірмовий акумулятор, якщо його правильно відновити! Отже, почнемо. Маємо на руках вбитий або майже вбитий акумулятор.

Нам знадобляться деякі матеріали та інструменти:

1) Свіжий електроліт (номінальної + бажано підвищеної щільності)

2) Дистильована вода.

3) Вимірювач щільності електроліту (ареометр). Маленький! На великій ви не насмокчеться електроліту з усього акумулятора.

4) Зарядний пристрій, здатний забезпечити малі (0,05-0,4 А) струми зарядки. Я використовував найпростіший самопал - блок живлення від магнітофона, тестер в якості ампер-і вольтметра плюс блок потужних резисторів для регулювання зарядного струму.

5) Десульфатна присадка до електроліту.

6) Маленька клізма і піпетка для наливних цілей.

akkum_ust_5.jpg (450×290)

Для початку визначимося з можливими несправностями:

1) Засульфатірованность пластин - ємність акумулятора падає майже до нуля.

2) Руйнування вугільних пластин - при зарядці електроліт стає чорним.

3) Замикання пластин - електроліт в одній із секцій акумулятора википає, секція гріється. (Важкий випадок, але іноді небезнадійний)

4) перемерзлий акумулятор - розпухлі боки, електроліт при заряді відразу скипає (численні замикання пластин) - тут вже нічим не допомогти.

Почнемо з кінця списку. (П.3) При замиканні пластин ні в якому разі не намагайтеся його заряджати! Починаємо промивку дистильованою водою. Не бійтеся перевертати і трясти акумулятор, гірше вже не буде. Промивайте його до тих пір, поки не перестане вимиватися вугільна крихта (сподіваюся, цей момент настане, інакше припиніть цей мазохізм). При промиванні часто замикання пластин усувається, і ми переходимо від пункту (3) до пункту (2). Після промивання і витрушування всякого сміття з надр акумулятора приступаємо до пункту (1), а саме до усунення відкладень солей на пластинах акумулятора. Дотримуйтесь інструкцій до присадки. Мій досвід може відрізнятися від того, що ви прочитаєте в інструкції.

Далі я роблю так:

1) Заливаємо акумулятор електролітом номінальної щільності (1,28 г / куб.см).

2) Додаємо присадку, виходячи з обсягу акумулятора (див. інструкцію)

3) Даємо електроліту видавити повітря із секцій, а присадці - розчинитися 48 годин (!), при необхідності доливаємо електроліт до номінального рівня. До речі,присадку можна розчинити в електроліті до заливання в акумулятор, якщо, звичайно, вона добре розчиняється.

4) Підключаємо зарядний пристрій (не забудьте зняти пробки!). АЛЕ МИ НЕ БУДЕМО ЙОГО заряджати! НЕ ЗАРАЗ! Спочатку ми будемо ганяти його по циклу "зарядка-розрядка", інакше "тренування", тобто заряджати та розряджати його, поки не відновиться нормальна ємність. Виставляємо струм зарядки в районі 0,1 А і стежимо за напругою на клемах. Не давайте електроліту кипіти або нагрітися! Якщо необхідно, зменшіть зарядний струм, бульбашки газу і перегрів руйнують акумулятор! Заряджайте, поки напруга на клемах акумулятора не досягне 2,3 - 2,4 В на кожну секцію, тобтодля 12-вольта - 13,8-14,4 В.

5) Зменшуємо зарядний струм вдвічі і продовжуємо зарядку. Зарядку акумулятора припиняємо, якщо в протягом 2:00 щільність електроліту і напруга на клемах залишаються незмінними.

6) Доводимо щільність до номінальної доливкою електроліту підвищеної щільності (1,4) або дистильованої води.

7) Розряджаєм акумулятор через лампочку струмом приблизно в 0,5 А до падіння напруги на клемах до 1,7 В на елемент. Для 12-вольта ця величина складе 10,2 В, для 6-вольта 5,1 відповідно. З наявних величин струму розряду і часу розряду обчислюємо ємність нашого акумулятора. Якщо вона нижче номінальної (4 ампер-години), то:

8) Повторюємо цикл заряду з початку доти, поки ємність акумулятора не наблизиться до номінальної.

9) Додаємо в електроліт ще трохи присадки і закриваємо отвори акумулятора.

ВСЕ! Ми маємо на руках робочий акумулятор, який, виходячи з мого досвіду, іноді здатний пропрацювати довше китайського! Далі користуємось з акумулятором, як годиться.

Рекомендації з обслуговування акумулятора

1) Слідкуйте за рівнем електроліту і його щільністю. Хоча б пару раз за сезон! Зазвичай від перезаряду електроліт википає, і доводиться доливати дист. воду. При низьких температурах, особливо, якщо після холодної ночі стартер ледве крутить, підніміть щільність електроліту,але не більше 1,4!

2) Ні в якому разі не залишайте акумулятор зимувати разом зі скутером в холодному гаражі! Він може перемерзнути, а це гарантована СМЕРТЬ для акумулятора!

3) Номінальний струм зарядки акумулятора складає 0,1 від його ємності в ампер-годинах, тобто в нашому випадку 0,4 ампера на протязі 10 годин. НЕ КОРИСТУЙТЕСЬ автомобільним зарядним пристроєм, ЯКЩО ВОНИ НЕ МАЮТЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗАРЯДНОГО СТРУМУ В МЕЖАХ НИЖЧЕ 1А! Величезний струм заряду просто вб'є ваш малюк-акумулятор.

>
Категорія: Ремонт скутера своими руками - Ремонт двигателя пластика карбюратора скутеров | Додав: ()
Переглядів: 4906 | Теги: Генератор, зарядка, ремонт акумулятора, електроліт, аккумулятор, акумулятор, дистильована вода, мультиметр | Рейтинг: 0.0/0